ارسال به دیگران پرینت

از نقاشی قهوه‌خانه‌ای تا روایتی متفاوت از شاهنامه

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در دومین هفته از ماه پاییز با برپایی ۴۵ نمایشگاه متنوع و پرشور به استقبال علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌روند.

از نقاشی قهوه‌خانه‌ای تا روایتی متفاوت از شاهنامه

۵۵آنلاین :

در دومین جمعه از اولین ماه پاییز، گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران پس از پایان ایام عزدارای‌های دهه نخست محرم با برپایی نمایشگاه‌های متنوع و متعدد به استقبال علاقه‌مندان می‌روند.

این جمعه، شاهد افتتاح 45 نمایشگاه خواهیم بود که پس از سپری کردن تابستانی نه چندان پررونق، نوید آغاز فصلی پر رونق برای گالری‌ها را می‌دهد.

14 مهر روز بسیار پرتنوعی است و نمایشگاه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند از رنگارنگی خاصی برخوردار هستند. نکته‌ای که در این هفته مشهود است، حضور فعال و پر تعداد نمایشگاه‌های عکاسان است.

نقاشی، عکس، چیدمان، مجسمه، نقاشیخط و خوشنویسی، چند‌رسانه‌ای، نگارگری، حجم و چاپ دستی دیگر گونه‌های هنری مورد توجه در این هفته هستند که طبق روال گذشته، نقاشی سلطه خود را بر سایرین حفظ کرده است.

نکته‌ای که در افتتاحیه‌های این جمعه جالب توجه است، افتتاح همزمان دو نمایشگاه در یک گالری است که مکرر شاهد آن هستیم. نمایشگاه‌های گروهی هم که در تابستان رکوردار بیشترین تعداد حضور بودند، با آغاز پاییز کمرنگ شده‌اند.

در 14 مهر همچنین شاهد رونمایی از کتابی فاخر و ارزشمند خواهیم بود؛ از کتاب «سفره» نوشته پرویز تناولی، مریم خسروشاهی و دکتر ویلیام فلور که از سوی نشر ویژه منتشر شده است در کافه گوشه گالری شیرین رونمایی می‌شود. این مراسم ساعت 17 امروز (جمعه) آغاز می‌شود.

در ادامه با جزییات افتتاحیه‌های امروز، هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا خواهید شد.

گالری Ag : « خشک» عنوان نمایشگاه عکس پیمان هوشمندزاده است که از 14 مهر تا سوم آذرماه برپا می‌شود.

گالری آ : «انعکاس گذشته» نمایشگاه چاپ دستی‌های ایین چمبرلن است که از 14 تا 25 مهرماه میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

نمایشگاه «دگربودگی» صادق همتی نیز از 14 تا 25 مهر در سالن دو این گالری برگزار خواهد شد.

گالری آ س: مجموعه نقاشی قهوه‌خانه‌ای محمد مدبر، حسین قوللر آغاسی، فتح‌الله قوللر آغاسی، عباس بلوکی‌فر، علی لرنی، حسین همدانی، عبدالحسین بروجردی و میرزا آقا سلطانی‌زاده با عنوان «نقش خیال» از 14 تا 24 مهرماه در این گالری به نمایش درخواهد امد.

گالری آتشزاد: نمایشگاه خوشنویسی علیرضا زندی دشت بیاض از 14 تا 23 مهر در آتشزاد برپاست.

گالری آرته : در این گالری، نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «من بارها تو را زیسته‌ام» تا 23 مهرماه برقرار است. الهه طرفه، بهناز بیگ‌زاده، غزل سلیمانی، فاطمه جوانمردی وزیری، مژده رمضانی، مهسا روزبهانی، میلاد بهروزی، نازنین قربانی، اردلان افشار، امیرمحمد گشانی، بهار باقری، جواد(دانیال) صارمی، شیدا آقامیری، محمدحسن جمادی و مرتضی غلامیان از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

گالری آریانا : نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «این ما هستیم، نه آنها» از 14 تا 28 مهر در این گالری برگزار می‌شود. عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه عبارتند از نیوشا توکلیان، محسن راستانی، حامد سوداچی، محسن شاهمردی، بهرام شعبانی،، نجف شکری، امید صالحی، مزدک عیاری، محسن یزدی‌پور، جاسم غضبانپور، حسن غفاری، علیرضا فانی، فرزانه قدیانلو، میثم محفوظ، عباس مرادی، تهمینه منزوی، مهدی منعم، ابراهیم نوروزی، مهدی وثوق‌نیا و حامد یغمائیان.

همچنین «مونولوگ دیالوگ‌ها» عنوان نمایشگاه نقاشی نازنین قزلباش است که از 14 تا 25 مهر در آریانا برپا می‌شود.

گالری آریا : نمایشگاه نقاشی یاری استوانی از 14 مهر تا اول آبان در این گالری برپا می‌شود.

گالری آوا: وحید امین نمایشگاهی از آثار حجم خود را با عنوان «آنگاه، درون من» از 14 تا 19 مهر در گالری آوا برپا می‌کند.

گالری ابد : نمایشگاه چیدمان راحله فیلسوفی با عنوان «کران توهم» از 14 تا 21 مهر برپاست.

گالری اثر : تابلوهای نقاشی‌ مژگان بختیاری با عنوان «چشم‌انداز‌های امید فرسا» از 14 مهر تا پنجم آبان در این گالری روی دیوار می‌رود.

گالری الهه : «و این حوالی مبهم» عنوان نمایشگاه آثار چند رسانه‌ای الهه امینی است که از 14 تا 24 مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

گالری امکان : نمایشگاه نقاشی علی ممجد با عنوان «تاش» از 14 تا 28 مهر در این گالری میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری ایرانشهر : نمایشگاه نقاشی‌های نصرت‌الله مسلمیان و رونمایی کتاب صد نسخه‌ای این هنرمند، جمعه ۱۴ مهر در این گالری برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا روز دوم آبان دایر است.

گالری چهار : ششمین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های من با عنوان «همفشردگی» با هنربانی جاوید رمضانی برگزار می‌شود. هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از سحر افتخارزاده، سارا بافتی زاده، نیلوفر تقی‌پور، زینب ثقفی، مسعود جزنی، سارا حسینی، هانیه دربندی، محدثه شادمهر، مریم صفرزاده، دینا صنیعی، مانی کومار، امیر کوشامنش،حامد نورایی، علی نورپور، مهدی نعمتی و علی یحیایی. این نمایشگاه روز جمعه ۱۴ مهرماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح و تا ۲۴ مهرماه به کار خود ادامه خواهد داد.

خانه هنرمندان : نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «از آوردگاه و از بزم و از داستان» عصر امروز افتتاح می‌شود و تا ۲۵ مهر میزبان علاقه‎مندان خواهد بود.

همچنین نمایشگاه گروهی نقاشان «آبرنگ شرق» متشکل از احمد مقدسی، ساغر انواری، فیروزه بختیاری، مریم باشوکی، لیلا توتونچی، ساناز حمزه‌ای، ملیکا حسینی، مریم قاسمی، نگار مطهری و سمانه نصیبی‌پور از 14 تا 19 مهر در گالری میرمیران خانه هنرمندان ادامه دارد.

نمایشگاه عکس «سونات زخم» کیارش مسیبی نیز که توسط رامین سعیدیان گردآوری شده است، از 14 تا 19 مهر در گالری تابستان خانه هنرمندان برپاست.

گالری دارگون : نقاشی‌های سیما افتخاری راد از 14 تا 25 مهر در این گالری به نمایش درمی‌آید.

گالری دلگشا : نمایشگاه «دنیای تمام» کیارش علیمی از 14 تا 24 مهرماه میزبان هنر دوستان است.

گالری دنا : نمایشگاه عکس حمید جانی‌پور با عنوان «با ریزش ایام سنگسارم کن» در این گالری برگزار می‌شود. افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۱۴ مهر ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌شود و بازدید از آن تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

گالری ژینوس : سومین نمایشگاه گروهی نقاشیخط گروه هنری هفت از 14 تا 18 مهر با آثاری از یدالله تناور، محمدمهدی مرزبانی، عبدالله حاجی سیدحسن، مهدی کاوش، میرجلال جلالیه، عبدالله محمد بیگیان، امین اصفهانی زاده، محمدرضا جوادی‌نسب، امیر شهبازی، افسانه آتش افروز، مریم غفاری‌زاده برقرار است.

گالری ساربان : نمایشگاه نقاشی علی صادقی با انتخاب زروان روح‌بخشان با عنوان «از پیش از این» روز جمعه 14 مهر افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا 24 مهر به این گالری مراجعه کنند.

گالری سیمرغ : نمایشگاه نگارگری «معراج با عشق» با آثار استاد داودی (ابوالقاسم دست فیلی) از 14 تا 24 مهر در این گالری برپا می‌شود.

گالری شکوه : مریم حیدرزاده نقاشی‌های خود را با عنوان «پس از آن همه حسرت» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این نمایشگاه از 14 تا 19 برپاست.

گالری شهریور : مجموعه‌ای از نقاشی‌های هوشنگ پزشک‌نیا همزمان با صد سالگی او در این گالری به نمایش درمی‌آید. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 14 مهر تا 12 آبان به گالری شهریور مراجعه کنند.

گالری صا : نمایشگاه گروهی نقاشی «اسپکتروم» با آثار آذرخش فراهانی، نازنین بیاتی، پریسا قهرمانی، سهیلا نوروزی و قاسم لطفی که توسط حامد سلطانی گردآوری شده است، از 14 تا 23 مهر در این گالری برپاست.

گالری فردا : این گالری از 14 تا 20 مهر میزبان نمایشگاه نقاشی پگاه محمدی با عنوان «در همین نزدیکی» خواهد بود.

گالری کبیری : نمایشگاه نقاش محمدعلی کیهانی با عنوان «خطوط زندگی» از 14 تا 19 مهرماه برپا می‌شود.

گالری گلستان : سپیده نورمحمدمنش، نقاش‌های خود را با عنوان «نا-تن»، روز جمعه 14 مهرماه روی دیوار این گالری به نمایش درمی‌آورد. این نمایشگاه تا 19 مهر میزبان هنردوستان است.

گالری مهروا : نقاشی‌های احیا مرادی از 14 تا 24 مهرماه برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی به تماشا گذاشته می‌شود.

گالری نگاه : نمایشگاه نقاشی محمد مستان‌دهی با نام «رستاخیز» از 14 تا 26 مهر در این گالری برگزار می‌شود.

گالری نگر : امین نقدی پیام نمایشگاه نقاشی‌های خود را با عنوان «اسرار» از 14 تا 19 مهرماه برگزار می‌کند.

گالری نیاوران : « دورنما از نمای نزدیک» عنوان نمایشگاهی است که انجمن هنرمندان نقاش ایران به کیوریتوری رزیتا شرف جهان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند. این نمایشگاه شامل ۱۷۰ اثر از ۷۶ هنرمند در ۷۰ سال اخیر است. این نمایشگاه که به سیر تاریخی طبیعت‌پردازی و منظره نگاری در تاریخ نقاشی ایران می‌پردازد، روز ۱۴ مهر افتتاح شده و اختتامیه آن پنجم آبان ماه برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه نقاشی آثار داریوش زاهدی با عنوان «هدیه مهر» با هدف حمایت از کودکان کم بضاعت ایرانی از 14 تا 20 مهر در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

گالری والی : « این همانی شماره 2» نمایشگاه نقاشی حمید حمیدی است که از 14 تا 25 مهر برگزار می‌شود.

گالری ویستا : نمایشگاه مجسمه و طراحی زنده‌یاد اصغر محمدی از 14 تا 24 مهر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری هپتا : مجموعه‌ای از نقاشی‌های ماندانا احتشامی با عنوان «احیاء روح گمشده» در این گالری به نمایش در خواهد آمد. این نمایشگاه روز جمعه ۱۴ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری افتتاح و تا ۱۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

گالری هور : در این گالری، نقاشی‌های ابراهیم فرجی از 14 تا 28 مهرماه به نمایش در می‌آید.

گالری هفت ثمر: سپیده سرلک نمایشگاه نقاشی‌های خود را با نام «بی کرانی» از 14 تا 19 مهرماه برپا می‌کند.

گالری 26: نقاشی‌های رها شرفی عالی با عنوان «آخرین ما» از امروز در این گالری به نمایش در می‌آید و تا 25 مهرماه برقرار است.

گالری پروژه‌های آران: دهمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک از سوی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران از 14 تا 28 مهر در این گالری برگزار می‌شود.

گالری ژاله: «همگرایی» عنوان نمایشگاه گروهی چیدمان است که از 14 تا 28 مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آتبین: وحید محمدی نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با نام «شبانه ها» از 14 تا 25 مهر به تماشا می‌گذارد.

گالری تم: نمایشگاه آثار نقاشی علی اسلامی با نام «ساده های پیچیده» از 14 تا 20 مهر در گالری تم برگزار می‌شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه