ارسال به دیگران پرینت

افزایش 56درصدی ورود گردشگران اروپایی به ایران

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از افزایش 56درصدی ورود گردشگران اروپایی به کشور و افزایش 10درصدی صدور روادید در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و از آن به عنوان اقدامات مهم این معاونت در دولت یازدهم یاد کرد که بدون مدیریت یکپارچه و برنامه‌محوری به‌دست نمی‌آمد.

افزایش 56درصدی ورود گردشگران اروپایی به ایران

۵۵آنلاین :

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از افزایش 56درصدی ورود گردشگران اروپایی به کشور و افزایش 10درصدی صدور روادید در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و از آن به عنوان اقدامات مهم این معاونت در دولت یازدهم یاد کرد که بدون مدیریت یکپارچه و برنامه‌محوری به‌دست نمی‌آمد. مرتضی رحمانی موحد در نشستی با خبرنگاران، همچنین با تاکید بر اینکه باید تصمیم‌گیری کنیم و در مسیری که آمده‌ایم ایستادگی کنیم تا به مقصد مطلوب برسیم، خاطرنشان کرد: «ما امروز در نیمه راه هستیم؛ چهار سال یعنی یک‌چهارم یک برنامه 20ساله بلندمدت. ما تا سال 1404 که باید در حوزه گردشگری به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده‌ای دست پیدا کنیم فقط 8 سال فاصله داریم. فرصت‌های بسیار زیادی در سال‌های گذشته از دست دادیم که در چهار سال گذشته تلاش شد از فرصت‌های موجود استفاده کنیم.»

به باور وی، اگر می‌خواهیم سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشیم باید دستگاه متولی را به‌رسمیت بشناسیم و دستگاه متولی هم باید نگاه جامع و تعاملی به بخش خصوصی را موردتوجه قرار دهد. این مقام مسوول، گردشگری را عامل ایجاد اشتغال، امید و توزیع ثروت دانست و ادامه داد: «ما در حوزه گردشگری در برخی موارد با نگاهی سنتی مواجه هستیم که گرفتاری بزرگی است؛ این درحالی است که باید سهم خودمان را از درآمد گردشگری دنیا به‌دست بیاوریم و برای اینکه به این هدف برسیم باید از ظرفیت‌ها و امکاناتی که داریم به‌درستی استفاده کنیم.» رحمانی موحد همچنین از تهیه پیش‌نویس شورای راهبری توسعه گردشگری آبی و دریایی خبر داد؛ پیش‌نویسی که به‌زودی تصویب و ابلاغ می‌شود. معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در صنعت گردشگری است، اضافه کرد: «پس از برجام برخی کشورها تلاش کردند رفت‌وآمد به ایران را محدود کنند، اما این محدودیت‌ها تاثیر چندانی نداشت؛ بلکه برخی آسیب‌های داخلی بود که باعث پس‌رفت در حوزه گردشگری کشور شد، مانند حمله به سفارت عربستان.» وی درباره افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور نیز گفت: «تعداد این اقامتگاه‌ها از 22 واحد در سال 92 به 530 واحد در سال جاری رسیده است. با این همه، این اقامتگاه‌ها نیازمند توانمندسازی، آموزش و پایداری هستند و ما امسال این موارد را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.»

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه