ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

برق | مشترکان کم مصرف با تخفیف ۱۰۰ درصد برخوردار می شوند.

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: از ابتدای آبان ماه سال جاری مشترکان کم مصرف مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف صورت حساب برق مصرفی خود خواهند شد.

 برق | مشترکان کم مصرف با تخفیف ۱۰۰ درصد برخوردار می شوند.

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: افرادی که خوش مصرف هستند نیز اگر میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند آن ها هم متناسب با میزان کاهش مصرف از پاداش خوش مصرفی برخوردار می شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱۵ درصد از مشترکان برق خانگی پر مصرف هستند، اظهارداشت: برنامه ریزی شده این دسته از مشترکان نیز با انجام اقدامات اطلاع رسانی و آگاه سازی در مدت شش ماه بتوانند مصرف خود را کاهش دهند تا از افزایش تعرفه شان در سال آینده اجتناب شود و آن ها هم به جمع مشترکان خوش مصرف بپیوندند.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان این که بررسی های اولیه و کارشناسی طرح برق امید از یکسال پیش آغاز شده بود، گفت: چنین طرح بزرگی نمی تواند خلق الساعه باشد و نیاز به بررسی های دقیق و کارشناسی داشت.

وی افزود: این طرح در ادامه سایر اقدامات مدیریت بار است که توسط صنعت برق اجرا می شود.

رجبی مشهدی اظهارداشت: تا پیش از این شرایط و برنامه ها به گونه ای بود که هرچه نیاز مصرف وجود داشت برای پاسخگویی به آن نیروگاه ساخته می شد اما اکنون مدیریت عرضه و تقاضا به صورت توامان پیگیری می شود به این معنا که اکنون مقداری از مصرف هم مدیریت و میزان سرمایه گذاری ها در این حوزه بهینه می شود و از این پس پاسخگویی به این نیاز مصرف به اندازه ای تقاضای مدیریت شده خواهد بود.

وی ادامه داد: یک سوم از برق کشور در حوزه خانگی مصرف می شود و درصورتی که مقداری از این مصرف با آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و نصب پنل های خورشیدی مدیریت شود، به صرفه خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص نحوه شناسایی مشترکان مشمول طرح برق امید نیز گفت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق خواهد بود و برای آگاهی مشترکان از وضعیت مصرف برق (کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف) از طریق ارسال پیامک اقدام خواهیم کرد به طوری که مشترکان پرمصرف نیز از میزان مصارف خود و راهکارهای کاهش آن آگاه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مشترکان پر مصرف می توانند با استفاده از تجهیزات با راندمان بالا و نصب پنل های خورشیدی مصارف خود را بهینه کنند، افزود: اگر مشترکان خوش مصرف که میان دو گروه کم مصرف و پرمصرف قرار می گیرند بتوانند مصرف خود را کاهش دهند، به آنها نیز پاداش خوش مصرفی داده خواهد شد.

 

منبع : بازار
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه