ارسال به دیگران پرینت

صرفه‌جویی ارزی ۱.۵ میلیارد یورویی با بومی‌سازی ۱۹ هزار قطعه فولادی

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، با بیان اینکه طی ۱۲ سال اخیر ۱.۵ میلیارد یورو در صنعت فولاد بومی‌سازی شده است، تاکید کرد که هر زمان تحریم‌ها بیشتر شده، الزام به بومی‌سازی نیز بیشتر و این الزام به نفع کشور شد.

صرفه‌جویی ارزی ۱.۵ میلیارد یورویی با بومی‌سازی ۱۹ هزار قطعه فولادی

 امیر خرمی‌شاد در جلسه کمیته آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به اینکه طی دهه‌های اخیر، ساخت تجهیزات و بومی‌سازی در صنایع کشور، رابطه معناداری با درآمدهای ارزی داشته است گفت: هر زمان تحریم‌ها و فشارها افزایش یافت، درآمدهای ارزی کشور نیز سیر نزولی داشته اما بومی‌سازی به صورت الزام و نه انتخاب، روند صعودی پیدا کرده است که البته این الزام همیشه به نفع کشور بوده است؛ بطوریکه در صنعت فولاد ایران، شرکت‌ها و سازندگان با تحقیق و پژوهش، حدود ۱۹ هزار قطعه را بومی‌سازی کرده‌اند.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضا قطعات و تجهیزات فولادی، با هدف ایجاد هماهنگی بین سازندگان و نیازمندان قطعات صنعت فولاد صورت گرفته است. پیش از این، ممکن بود شرکتی اقدام به ساخت قطعه مورد نیاز خود کند، درحالی که شرکتی دیگر نیز همان قطعه را تولید می‌کرد؛ لذا سامانه‌های مذکور از هدر رفت وقت و هزینه ناشی از دوباره کاری‌ها جلوگیری می‌کند و قطعات و تجهیزات ساخته شده به عنوان محصولات ملی ثبت می‌شوند تا شرکت‌ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

طبق اعلام ایمیدرو، سند نقشه راه معدن و صنایع معدنی دارای ۷۲ راهبرد است و ایمیدرو مسئول اجرا و پیگیری ۳۳ راهبرد در بخش معدن و صنایع معدنی است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه