ارسال به دیگران پرینت

فیروزی: بررسی وضعیت فولاد در کمیسیون صنایع

سخنگوی‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی وضعیت فولاد در جلسه این کمیسیون گفت که براساس گزارش ارائه شده در این جلسه در حوزه فولاد نه تنها وارداتی صورت نمی گیرد بلکه صادرکننده نیز هستیم.



فیروزی: بررسی وضعیت فولاد در کمیسیون صنایع

حضور نمایندگان انجمن فولاد، نوردکاران، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی در نشست عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون صنایع گفت: عرضه نشدن تمام محصولات فولادی در بورس دلیل اصلی نابسامانی بازار است. در حال حاضر در خوشبینانه ترین حالت تنها ۳۰ درصد فولاد تولید شده در  بازار عرضه می شود، بنابراین تعادل عرضه و تقاضا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه عرضه قطره چکانی فولاد، مشکلات را حل نمی کند، افزود: براساس گزارش  انجمن تولیدکننده فولاد، در حال حاضر ۳۰ میلیون تُن فولاد در داخل تولید می شود اما نیاز کشور در پیک مصرف ۱۵ میلیون تُن است حال این سوال ایجاد می شود که چرا بازار فولاد نابسامان است؟

نماینده فسا در مجلس یادآور شد: براساس گزارش ارائه شده در حوزه فولاد نه تنها وارداتی صورت نمی گیرد بلکه صادرکننده نیز هستیم. نخ تسبیح ارتباطات سیستمی در فولاد پاره شده و با توجه به هزینه های بالاسری برق، آب و گاز با ریال دلیلی برای افزایش قیمت محصولات فولادی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اصلاح قیمت پایه و اصلاح سازوکار عرضه از جمله راهکارهای ساماندهی بازار فولاد است. نمایندگان در این نشست از آشفتگی شدید بازار، خام فروشی و صادرات بی ضابطه انتقاد کردند و در نهایت مقرر شد گروهی با حضور انجمن های فولادی با مسئولیت آقای تقی پور تشکیل شود تا مشکلات حوزه فولاد بررسی و حلقه های مفسده احصا شود تا تصمیمات لازم اخذ شود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه