ارسال به دیگران پرینت

ایجاد مسیر سبز گمرکی برای ترخیص مواد اولیه صنعت

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از مسیر سبز گمرکی برای ترخیص مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های متعددی که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است، تسهیل فرآیند تولید و تسریع در تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع، مهم‌ترین اولویت وزارتخانه در شرایط کنونی است.

ایجاد مسیر سبز گمرکی برای ترخیص مواد اولیه صنعت

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی‌نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از کمیته مشترک متشکل از سندیکای مخابرات، اتحادیه پیمانکاران و صادرکنندگان مخابرات و نظام صنفی رایانه کشور با تاکید بر ضرورت خوداتکایی صنعتی در تولید تجهیزات ICT افزود: با تقویت توان تولید در حوزه تجهیزات الکترونیکی و صنعت ICT گام مهمی در جهت توسعه اقتصادی کشور برداشته خواهد شد.

وی تاکیدکرد: محدودیت‌های بین‌المللی و تداوم این سیاست در صنایع مهم کشور، اهمیت توسعه عمق ساخت داخل در صنایع راهبردی را بیش از پیش جدی‌تر کرده و ضروری است با ایجاد زیرساخت‌های صنعتی به سمت تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی حرکت کنیم.

صادقی‌نیارکی، منافع حیاتی کشور را در تحقق نهضت ساخت داخل توصیف کرد و گفت: با توافقاتی که با گمرک و بانک مرکزی انجام گرفته، تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع در اولویت بوده و به‌زودی بخش عمده‌ای از اجزا، قطعات و تجهیزات موردنیاز صنایع راهبردی کشور از گمرک ترخیص خواهد شد.

وی به برگزاری میزهای تخصصی در حوزه ICT و مخابرات اشاره کرد و گفت: پارسال دو میز تخصصی در این صنعت برگزار شد و امیدواریم امسال نیز در قالب پروژه‌های مهم و زیرساختی شاهد تحقق توسعه نهضت ساخت داخل در این صنعت باشیم.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه