ارسال به دیگران پرینت

تعریف 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه محققان دانشگاهی در کنار بخش خصوصی باید همگام با بخش صنعت باشند، گفت: ایمیدرو 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی و 30 پروژه را با دانشگاه تعریف کرده است.

تعریف 6 پروژه تخصصی با جهاددانشگاهی

دکتر خداداد غریب پور در آیین رونمایی از پروژه چرخ مسی(مس کروک زیرکونیوم) که صبح امروز (سه‌شنبه، 27 خرداد) با حضور دکتر طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران)، دکتر سید علی طباطبایی (رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران) و شماری دیگر از مسئولان در محل مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی، اظهار کرد: ایمیدرو کوشید تا تحقیقات مسأله محور و نیاز محور شود.

وی این محصول (چرخ مسی) را نتیجه همکاری با بخش خصوصی برشمرد و افزود: ما برای سالها وارد کننده تجهیزات، مواد اولیه ماشین آلات و دانش فنی بودیم حال آنکه باید از جایی آن را آغاز می کردیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته در بودجه پژوهشی 30 درصد رشد و در بخش آموزشی بودجه رشد دو برابری داشته است، خاطرنشان کرد: جهش و رونق تولید، اشتغال، افزایش تولید ناخالص داخلی همگی معطوف به این است که خود آفریننده باشیم و باید نیاز خود را در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی برطرف کنیم.

غریب پور با بیان اینکه نباید دانش به تنهایی در اختیار و انحصار کشوری خاص باشد، گفت: برای موفقیت در این حوزه به خواست و اراده مشترک نیاز است و رسیدن به همدلی و همزبانی در این باره کافی است و مسیر را می توان با اراده، پشتکار و مداومت طی کرد.

وی با بیان اینکه ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه همواره در کنار دانشگاه‌هاست، یادآور شد: این همکاری را به فال نیک میگیریم و می کوشیم همواره در این زمینه پیشتاز باشیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه