ارسال به دیگران پرینت

حامیان پشت پرده هیلاری

یکی از حامیان مالی دموکرات‌ها از سان‌فرانسیسکو به نام سوزی تامپکین بوئل اولین باری را به یاد می‌آورد که با هیلاری کلینتون رو در رو شد.

حامیان پشت پرده هیلاری

۵۵آنلاین :

55 آنلاین:

یکی از حامیان مالی دموکرات‌ها از سان‌فرانسیسکو به نام سوزی تامپکین بوئل اولین باری را به یاد می‌آورد که با هیلاری کلینتون رو در رو شد. داستان به اوایل دهه 1990 باز‌می‌گردد؛ در حالی که هر دو نفر در یک جلسه جمع‌آوری کمک‌های مالی حضور داشتند. هیلاری به معرفی شوهرش و گام برداشتن در مسیر انتخابات ریاست جمهوری او پرداخت. بوئل، بنیانگذار شرکت پوشاک «اسپریت»، به یاد می‌آورد که در آن روز تحت تاثیر قرار گرفت اما نه تحت تاثیر نامزد انتخابات ریاست جمهوری. او از شخصیت هیلاری متاثر شده بود. بوئل می‌گوید: «با خودم گفتم این زن روزی رییس جمهور خواهد شد. قطعا این اتفاق می‌افتد.» او ادامه می‌دهد: «به شدت جذب هیلاری شده بودم و پایبندی او به اهدافش را ستایش می‌کردم.» یک حامی دیگر به نام سوانی هانت (که بیشتر پول به ارث برده از چاه نفتی پدرش در تگزاس را صرف امور خیریه کرده) خاطره مشابهی دارد. او در اکتبر 1992 یک جلسه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی تدارک دیده بود. نام جلسه «زنان جدی، مشکلات جدی و پول جدی» بود و قصد داشت تا چند میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی بیل کلینتون فراهم کند. هیلاری یکی از سخنرانان اصلی بود. «در بین حضار نشسته بودم و به سخنرانی هیلاری درباره اقتصاد گوش می‌کردم. با خودم فکر کردم، یا خدا، چطور ممکن است کسی بدون هیچ نوشته‌ای پشت تریبون قرار بگیرد و مانند رئیس بانک جهانی یا فدرال رزرو به نظر برسد؟» در انتهای جلسه، هیلاری از هانت بابت حمایت‌های مالی‌اش تشکر کرد. به او گفتم: «راستش من برای حمایت از او (بیل کلینتون) نبوده است. این پول برای تو است.» جودیث هوپ، اولین باری که به پتانسیل هیلاری کلینتون پی برد را سال 1996 می‌داند. هوپ در آن زمان، رهبر حزب دموکرات بود و هیلاری را در ناهار کاری رهبران زن منهتن مشاهده کرد: «من زنی را در اتاق دیدم که همه را اسیر سخنانش کرده بود. نبوغ و شوخ طبعی همزمان او حاضران را به وجد آورده بود. پیش خودم فکر کردم این زن می‌تواند یک نامزد انتخاباتی فوق‌العاده شود.» بوئل و هانت تبدیل به بزرگترین حامیان مالی هیلاری کلینتون شدند. آن‌ها در راه‌اندازی و سازماندهی کمپین انتخاباتی او در سال 2000 کمک کردند که منجر به کسب یکی از کرسی‌های مجلس سنا شد. این کمپین اولین عرض اندام هیلاری در انتخابات‌های امریکا به شمار می‌رفت. اکنون هر 3 نفر آن‌ها در یک حلقه کوچک مشورتی برای کلینتون حضور دارند. هر 3 نفر زن هستند و هم‌سن. آن‌ها با هم به سفر می‌روند، به تفریح می‌پردازند، گریه می‌کنند و به جوک‌های کنایه آمیزی می‌خندند که کلینتون هیچگاه آن‌ها را در مراسم عمومی مطرح نمی‌کند. آن‌ها ایمیل شعرها و نوشته‌های کلینتون را دریافت می‌کنند و از ذهن قوی او برای ایده‌پردازی به شگفت می‌آیند. آن‌ها همچنین سال‌ها است که رنج برنامه‌ریزی، انتظار و خرج کردن میلیون‌ها دلار منابع مالی را برای رساندن کلینتون به کاخ سفید به جان می‌خرند.

انجمن زنانه کلینتون

هیلاری کلینتون در 40 سال گذشته، توسط زنان به شدت وفادار احاطه شده است. همه آن ها سیاستمدارانی حرفه‌ای هستند و برخی از او جوانتر هستند. به نظر می‌رسد که علاوه بر جنسیت و توانایی‌های ذهنی آن‌ها، مساله تنوع هم در انتخابشان بسیار مهم بوده است. برخی سیاه پوست هستند و برخی قهوره‌ای آفتاب سوخته؛ همچنین می‌توان لاتین تبارها، مسلمانان و یهودی‌ها را هم در حلقه ارتباطاتی او مشاهده کرد. در بین آن‌ها می‌توان نام‌هایی مانند مندی گرانولد (مشاور تبلیغاتی)، چریل میلز (وکیل)، مگی ویلیامز (رئیس ستاد سابق کاخ سفید) و هما عابدین (مشاور و معاون) را مشاهده کرد. علاوه بر مشاوران و کارشناسان استراتژی پیرامون کلینتون که ظاهر و پیام‌های او را برای انتخابات تنظیم می‌کنند، صدها دوست صمیمی هم در حلقه‌های اطراف او حضور دارند که می‌خواهند رویای داشتن اولین رییس جمهور زن کشور خود را جامه عمل بپوشانند. بیشتر هواداران او را زنان متولد دهه 1960 تشکیل می‌دهند. بسیاری از آن ها شغل خود را پیش از دهه 80 میلادی و زمانی شروع کرده اند که عقیده رایج جامعه، زنان را خانه‌دار می‌دانست و نه عضوی فعال از اجتماع. آن‌ها بخشی از انقلاب فمنیستی در امریکا بوده‌اند و تلاش‌هایشان باعث شده که اکنون زنان امریکا حدود 50 درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل دهند. بسیاری از آن‌ها هم مانند شخص کلینتون از «اولین‌ها» هستند. برخی اولین مهمانداران زن خطوط هوایی هستند که منجر به جنجال فراوانی شدند و برخی هم از اولین فعالان اقتصادی یا دانشگاهی به شمار می‌روند. برخی از آن‌ها اقبالشان را خودشان نوشتند و برخی مبالغ قابل توجهی ارث بردند یا با انسان‌های ثروتمند ازدواج کردند. اما همه آن‌ها به تدریج شروع به کار کردند و نقش‌های مهمی در اجتماع به دست آوردند که زمانی متعلق به مردها بود و اکنون همه آن‌ها مصمم هستند که کلینتون را به قدرت برسانند. اگر آن‌ها مرد بودند، احتمالا به نام «شهسارها» شناخته می‌شدند اما آن‌ها «ملکه‌ساز» هستند.

حامیان مالی زن یا مرد؟

کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی خود برای مجلس سنا یا ریاست جمهوری نیاز به مبالغ قابل توجهی مالی داشته و همواره در جذب این سرمایه‌ها موفق بوده است. او در 20 سال گذشته به قدری منابع مالی به دست آورده که می‌تواند یک کشور متوسط آفریقایی را برای چند سال اداره کند. هرچند تاکنون مردها مهمترین حامیان مالی کلینتون بوده‌اند، رکورد جدیدی از مشارکت زن‌ها در برنامه‌های مالی او به ثبت رسیده است. بر اساس آمار «مرکز سیاست‌های پاسخگو» امریکا، نه تنها میزان کمک‌های مالی زنان به کمپین‌ او از تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بیشتر بوده بلکه سهم آن‌ها از تامین مالی کمپین او هم در تاریخ انتخابات امریکا بی سابقه بوده است. زنانی که از او حمایت مالی می‌کنند، شاید به اندازه حامیان بزرگی مانند حیم سبان، شلدون آلدسون یا برادران کاچ، توانایی مالی نداشته باشند، اما در یک مورد با آن‌ها مشترک هستند: آن‌ها هم فقط دغدغه رئیس جمهور شدن کلینتون را دارند و قصد دارند که به هر شیوه ممکن او را به این مقام برسانند. بوستون باربر لی، یک نمونه از این حامیان مالی است. او تاکنون 1/1 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی 2016 کلینتون کمک کرده و به عنوان سومین زن سخاوتمندی به شمار می‌آید که از کلینتون حمایت کرده است. داستان حمایت‌های او از زمانی شروع می‌شود که کلینتون می‌خواست برای کسب کرسی نیویورک در مجلس سنا رقابت کند. لی در آن زمان منابع مالی خود را صرف پروژه کاخ سفید (پروژه‌ای برای افزایش نقش زنان در سیاست امریکا) می‌کرد. او کلینتون را تشویق به نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کرد و از آن زمان تاکنون نقشی پررنگ در تمام رقابت‌های انتخاباتی هیلاری داشته است.

نسل عشق

زنان حامی کلینتون (چه آن‌هایی که توان مالی بالایی دارند و چه آن‌ها که توانشان محدودتر است)، 2 فراز عاطفی بزرگ را در 2 سال گذشته تجربه کرده‌اند: اولین مورد اعلام نامزدی کلینتون بود و دومی معرفی او به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها. در این فرازهای عاطفی، هواداران او، یک کلمه را بیشتر از بقیه فریاد می‌زدند: «عشق». عشق به تدریج اهمیت بیشتری در کمپین انتخاباتی او پیدا کرد و به نظر می رسد اکنون در مقابل کمپین نفرتی قرار گرفته که جمهوری خواهان به راه انداخته‌اند. هواداران کلینتون رویاها و آروزهای خود را در موفقیت او می‌بینند و امیدوارند که دومین انقلاب فمینیستی تاریخ خود را هم رقم بزنند. ریزش آرای دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته، خوش‌بینی آن‌ها را هم به اوج رسانده اما می‌دانند که 3 ماه باقیمانده تا انتخابات می‌تواند اوضاع عوض شود. همانطور که یکی از هوادارن کلینتون می‌گوید: «نمی‌توان انتظار داشت که 5 هزار سال مردسالاری با یک جنگ به اتمام برسد.»

منبع: مجله ی صدا

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه