ارسال به دیگران پرینت

سامانه اس 300 متحرک است

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیا گفت: سامانه موشکی برد بلند اس 300 متحرک بوده و ممکن است اکنون در فوردو نباشد.

سامانه اس 300 متحرک است

۵۵آنلاین :

55آنلاین: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در مورد استقرار سامانه اس 300 در مرکز هسته‌ای فوردو و احتمال استقرار این سامانه در سایر نقاط کشور اظهار داشت: شاید شما همین الان به فوردو بروید و این سامانه آنجا نباشد. سامانه اس 300 سیستمی متحرک است و قطعا باید جابه جایی‌های زیادی داشته باشد البته ما شبیه این سامانه‌، سامانه باور 373 و تلاش را داریم که سیستم‌های خوبی هستند و ما می‌توانیم به کمک این سامانه‌ها مانند بقیه نیروهای مسلح وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.
فرمانده قرارگاه هوایی خاتم‌الانبیا درباره دیدار اخیرشان با فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: مقام معظم رهبری یک فرمانده تمام عیار، رهبری سلحشور و یک امام دینی هستند و ما وقتی درباره زمینه‌های تخصصی صحبت می‌کنیم ایشان یک پله و قدم از ما جلوتر هستند و ما را نصحیت و راهنمایی می‌کنند؛ امیدوارم که خداوند ایشان را مستدام بدارد.
وی با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی بیان داشت: مهمترین دستاورد نیروهای مسلح خود باوریست که این مسئله در میان نیروهای پدافند هوایی نیز وجود دارد. این خود باوری به این معنی است که ما به جایی رسیدیم که می‌توانیم در مقابل تهدیدات دشمن با سامانه‌هایی که از آنها نخریده‌ایم و خودمان تولید کرده‌ایم و بومی سازی شده که بر حسب تهدید شناسی بوده است مقابله کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا افزود: آن زمان که هنوز سامانه‌هایی مانند اس 300 وارد کشور نشده بود یا وارد شد اما هنوز مستقر نشده اتفاقات مبارک زیادی در بحث پدافند هوایی و دفاع هوایی در کشور رخ داد مانند همین آسمان امنی که امروزه همه شاهد آن هستند که به اعتراف سازمان ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) ایران امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیا را داراست.
امیر اسماعیلی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: این یک برند ایمنی برای ایران است که باید در حفظ آن کوشا باشیم و این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که هر هواپیمای فرامنطقه‌ای که به مرزهای هوایی ایران نزدیک می‌شود با اخطار قاطعانه ما مواجه می‌شود بنابراین شما از یک طرف کاری بسیار سخت در زمینه اخطار به پرنده‌های متجاوز را داریم و از طرف دیگر وظیفه تأمین ایمنی هواپیماهای عبوری مسافربری ما را برعهده دارید که اکنون پدافند هوایی با سامانه‌های بومی خود توانسته‌ایم کار را انجام دهیم که این بهترین دستاورد است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه