ارسال به دیگران پرینت

جهاد اسلامی و حماس: آمریکا دنبال برداشتن مسأله آوارگان از روی میز است

جهاد اسلامی و حماس تأکید کردند آمریکا با قطع کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی دنبال خط زدن مسأله آوارگان است.

جهاد اسلامی و حماس: آمریکا دنبال برداشتن مسأله آوارگان از روی میز است

۵۵آنلاین :

آمریکا بامداد امروز (شنبه/10 شهریور) اعلام کرد کمک‌های خود به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک وابسته به سازمان ملل) را به صورت کامل قطع می‌کند و این اقدام با واکنش گسترده فلسطینی‌ها روبرو شد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، «یوسف الحساینه» از اعضای ارشد حماس گفت این اقدام آمریکا، دزدی سیاسی و سقوط اخلاقی بود و واشنگتن با این کار دنبال اجرای توطئه‌های هدف‌دار صهیونیست‌ها برای تسویه مسأله آوارگان و تبدیل آن از مسأله‌ای سیاسی به مسأله‌ای انسانی است، (این اقدام) یعنی اینکه پرونده آوارگان و اجبار دولت‌های میزبان به اسکان یا کوچ دادن آنها به پایان رسیده است.

الحساینه ادامه داد: ما در برابر تحول جدید و خطری واقعی هستیم که حق بازگشت و زندگی میلیون‌ها آواره فلسطینی در جهان را در معرض خطر قرار داده؛ آمریکا بار دیگر نشان داد حامی تروریسم صهیونیستی است.

وی در ادامه بر ضرورت ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تأکید کرد و گفت این تظاهرات مسأله ملت فلسطین و حق مقدسش در بازگشت و استقلال را به تمام جهان یادآوری می‌کند.

حماس

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، حماس نیز اعلام کرد این اقدام آمریکا خط زدن حق بازگشت فلسطینی‌ها را دنبال می‌کند.

حماس تأکید کرد این تصمیم نشان می‌دهد اعضای دولت آمریکا که اکنون دشمن ملت فلسطین و امت اسلام شده‌اند، پیش‌زمینه صهیونیستی دارند اما ملت فلسطین تسلیم اینگونه تصمیم‌های ظالمانه نخواهد شد.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه