ارسال به دیگران پرینت

لیبراسیون: ترامپ افراط گرایان را دور خود جمع کرده است

روزنامه فرانسوی لیبراسیون روز شنبه در گزارشی درباره تحولات اخیر در کاخ سفید نوشت: معرفی مایک پمپئو به جای تیلرسون نشان می دهد که رئیس جمهوری آمریکا بیش از پیش، «ملی گرایان افراطی و عملگرای حزبش» (جمهوریخواهان ) را گرداگرد خود جمع کرده است.

لیبراسیون: ترامپ افراط گرایان را دور خود جمع کرده است

۵۵آنلاین :

در گزارش لیبراسیون آمده است: روز گذشته (جمعه) رسانه های آمریکایی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن مشاور امنیت ملی خود خبر دادند. اگر این موضوع تایید شود نام مک مستر نیز در فهرست بسیاری از مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه سابق آمریکا می گیرد که از سوی ترامپ برکنار شدند.

این گزارش می افزاید: در همان روزهای ورود ترامپ به کاخ سفید و زمانی که وی، تیلرسون و مک مستر را به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی خود منصوب کرد، اقدام وی از سوی جمهوری خواهان و دموکرات های سنتی مورد استقبال قرار گرفت. اما به مرور زمان، اختلافات گسترده میان آنها و شخص دونالد ترامپ به وضوح قابل مشاهده بود و در واقع می توان گفت که با تشدید این اختلاف ها، تیلرسون و مک مستر رفته رفته در کاخ سفید منزوی شدند.

تیلرسون و مک مستر از همان ابتدا خواستار باقی ماندن آمریکا در توافق هسته ای وین و توافق آب و هوایی پاریس بودند. آنها همچنین مداخله روسیه را در خارج از این کشور محکوم و ترامپ را ترغیب می کردند از هرگونه خشونت با کره شمالی پرهیز کند و تعرفه های واردات آلومینیوم را افزایش ندهد.

لیبراسیون می افزاید: هنوز فردی برای جایگزینی مک مستر مشخص نشده یا دستکم نام وی اعلام نشده است. پمپئو یک مسیحی «اِوانجلیک» است که زمانی که به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) برگزیده شد، به شدت از این انتخاب انتقاد کردند و دلیل این انتقادها را سوابق اسلام هراسی وی عنوان کردند.

وزیر پیشنهادی ترامپ برای وزارت امور خارجه آمریکا، در نخستین سخنرانی خود که محور آن اسلام هراسی بود، دین مسیحیت را تنها دین نجات دهنده بشریت عنوان کرد.

پمپئو یکی از مخالفان تعطیلی زندان گوانتانامو و از اصلی ترین مدافعان برنامه شکنجه در سازمان سیا است.

جینا هاسپپل نیز که از سوی ترامپ به جای پمپئو برای ریاست سیا انتخاب شده است، افکاری همچون پمپئو دارد. وی زمانی که مامور اطلاعاتی بود یکی از مراکز بازداشت مخفی را اداره می کرد که در آن افراد مظنون به تروریسم شکنجه می شدند.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه