ارسال به دیگران پرینت

شمخانی:آمریکا در جهت ویران کردن نظام توافقات جهانی و نابودی بشریت حرکت می کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه هیأت حاکمه جدید آمریکا در جهت ویران کردن نظام توافقات جهانی و نابودی بشریت حرکت می کند، گفت: این کشور از به کارگیری هر ابزاری برای ضربه زدن به منافع ملی ایران ابایی ندارد.

شمخانی:آمریکا در جهت ویران کردن نظام توافقات جهانی و نابودی بشریت حرکت می کند

۵۵آنلاین :

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در وزارت اطلاعات در جمع مدیران و کارکنان این وزارتخانه سخنرانی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی و عبور قهرمانانه مردم ایران بحرانهای متعددی چون جنگ تحمیلی،تحریمهای اقتصادی و فتنه ها و توطئه های گوناگون دشمنان و رسیدن به نقطه بلوغ و دستیابی به اقتدار مثال زدنی گفت: پویایی ،زمان شناسی و توجه به اولویتها رمز موفقیت و استمرار انقلاب اسلامی بوده و می بایست متناسب با شرایط بعد از چهل سالگی انقلاب مدیریت چالشهای پیش رو و ایجاد جهش در بخشهای مختلف ارزشها و دستاوردهای ارزنده نظام اسلامی را باز آفرینی کنیم.

امیر دریابان شمخانی با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی ایران مولود انقلاب بوده و از این حیث با سایر دستگاه های عمومی و کشوری متفاوت هستند، خاطر نشان کرد: موفقیت چشمگیر دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در حوزه های مختلف نشان دهنده کارآمدی الگو،فناوری، ساختار و نیروی انسانی برآمده از تفکر و ارزشهای انقلابی است.

وی افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در بحران های تروریستی دچار غافلگیری شده و یا برای مدیریت مسایل امنیتی پیش پاافتاده در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام کردند، جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه نهادهای اطلاعاتی امنیتی و انتظامی کارآمد در از بحرانهای بزرگ چهل سال گذشته با کمترین هزینه عبور کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی احساس امنیت را از اصل امنیت فیزیکی مهمتر و اثرگذارتر توصیف کرد و گفت: در طی سالیان گذشته در نظرسنجی های مختلف ، افکار عمومی همواره بالاترین امتیاز را به وجود امنیت پایدار در کشور داده اند و این مهم مبین این واقعیت است که تلاش پرهزینه و سازمان یافته دشمنان برای القاء وجود ناامنی در کشور ما ناکام بوده است.

شمخانی یکی از اولویتهای امروز کشور را تبیین دستاوردهای واقعی و امیدآفرین نظام اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز کشور عنوان و تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید پشت صحنه جریانهای غوغاسالاری که درصدد القای ناامنی، احساس ناکارآمدی و پرده اندازی بر دستاوردها و مخدوش سازی تصویر و آینده کشور است را شناسایی و با عوامل و زمینه های آن مقابله کند.

وی با اشاره به گسترش و تفوق تهدیدات در حوزه های نرم بر تهدیدات نیمه سخت در عصر جدید عنوان کرد: دشمنان به دنبال شکست های مکرر در عرصه های رویارویی مستقیم به ویژه در منطقه درصدد کشاندن تهدیدات به داخل کشور و متاثر سازی حوزه های قدرت ساز جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی سه مولفه ایدئولوژی و انقلاب اسلامی،موقعیت ژئوپولیتیک وفرهنگ و تمدن ایرانی را پایه های اصلی تولید قدرت در ابعاد سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی پس از تحمل شکست در عرصه های مختلف با استفاده از ابزارهای تحریم،ایجاد دوقطبی های کاذب و اختلاف افکنی در داخل،القاء ناکارآمدی ، سیاه نمایی و از میان بردن روحیه امید در جامعه بدنبال خارج شدن از انفعال و محدود سازی جمهوری اسلامی در داخل مرزها هستند.

این مقام عالی امنیتی کشورمان افزود: آمریکا به صراحت در راهبرد امنیتیِ پرخاشگرانه ی خود ایران را مانعی برای پیشبرد سیاست های نامشروع منطقه ای خود عنوان کرده و به همین سبب از بکارگیری هر ابزاری از اجاره تروریست و جنگ تبلیغاتی تا تحریم اقتصادی برای ضربه زدن به منافع ملی ایران ابایی ندارد.

شمخانی با بیان اینکه هیئت حاکمه جدید آمریکا در جهت ویران کردن نظام توافقات جهانی و نابودی بشریت حرکت می کند، خاطر نشان کرد: افزایش هوشیاری و آمادگی برای مقابله با اقدامات و طرح های دشمنی که تمام منابع و سرمایه های خود را صرف نفرت پراکنی و خشونت در جهان می کند، یک ضرورت است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: حجم دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بسیار گسترده است و مبتنی بر این پیشرفت های واقعی و نقاط درخشان به آینده خود به عنوان کشوری پیشتاز و برتر در منطقه بسیار امیدوار و خوشبین هستیم.

همچنین امیر دریابان شمخانی در این دیدار از اقدامات شایسته و زحمات مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات و به ویژه مدیریت هوشمندانه حجت الاسلام و المسلمین علوی به عنوان وزیر اطلاعات و همکاری های خوبی که با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، تشکر کرد.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه