ارسال به دیگران پرینت

مسئولان در بحث «ته‌لنجی» شتاب‌زده و بدون کارشناسی تصمیم نگیرند

امام جمعه دلوار خواستار کمک مسئولان برای تامین آینده و بهبود معیشت ملوانان شد و گفت: متاسفانه مسئولان در بحث ته لنجی شتاب زده و بدون کارشناسی تصمیم می‌گیرند.

مسئولان در بحث «ته‌لنجی» شتاب‌زده و بدون کارشناسی تصمیم نگیرند

۵۵آنلاین :

حجت الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه دلوار با اشاره به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: این امام همام در طول حیات ۲۹ ساله خود و در دوران شش ساله امامت و رهبری شان در ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه خدمات بسیاری انجام دادند.

وی اضافه کرد: آماده سازی مردم برای غیبت حضرت امام زمان (عج) را از کارهای بزرگ و ارزشمند امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت ایشان بود؛ بگونه‌ای که این امام بزرگوار برای زمینه سازی امر غیبت امام زمان(عج)، ارتباط مستقیم خود را با شیعیان به حداقل رساند و سازماندهی وکلا را که از زمان امام صادق آغاز شده بود تقویت و منسجم کردند و در مجالس و محافل مختلف بحث غیبت حضرت مهدی موعود (عج) را مطرح می کردند تا مردم بیش از پیش برای غیبت امام عصر آماده و مهیا شوند.

امام جمعه دلوار با تبریک ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، بیان کرد: فرهنگ غدیر، عاشورا و مهدویت هویت شیعه است و همه باید منتظر واقعی باشیم و با تقوا و معنویت زمینه ساز ظهور آن حضرت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان در برابر امام زمان (عج) وظایفی دارند. معرفت و شناخت امام زمان (عج) وظیفه و تکلیف ما است و امیدواریم جوانان عزیز با مطالعه و مصاحبه با افراد خبره، شناخت شان را از آن حضرت بیشتر کنند.

زاهددوست افزود: عشق و محبت، اطاعت، سربازگیری برای امام زمان (عج) و زمینه سازی برای ظهور آن حضرت است که اولین قدم برای این مهم تقوا و معنویت است و قدم بعدی از بین بردن آسیب‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از آسیب اخلاقی همچون دروغ گفتن بسیار، غیبت کردن،حرام خواری و آسیب‌های اقتصادی و همچنین آسیب سیاسی، تصریح کرد: از مهم ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت، دعا برای امام زمان (عج) است.

امام جمعه دلوار ادامه داد: یکی دیگر از وظایف امروز ما که امام زمان از ما شیعیان متوقع است، اطاعت بی چون و چرا از نائب امام عصر (عج) است.

وی گفت: در زمان غیبت کبری امورات مربوط به امام زمان (عج) توسط ولی امر مسلمین و ولی فقیه زمان که نائب آن حضرت است انجام می‌شود و اطاعت از ولی فقیه زمان در واقع همان اطاعت از امام زمان (عج) و بر همه واجب است.

لزوم ساماندهی اسکان زلزله‌زدگان

زاهددوست با اشاره به سفر پربرکت مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ادامه داد: حضور پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب در جمع زلزله‌زدگان مایه قوت قلب و دلگرمی آن‌ها و تسکینی بر آلام مصیبت دیدگان بود.

وی اظهار داشت: رهبر عزیز انقلاب هم به صورت مستقیم در جمع مردم زلزله‌زده حضور یافتند و هم از روستاهای زلزله‌زده بازدید کردند و از نزدیک مشکلات و کمبودهای آسیب‌دیدگان از زبان خود مردم شنیدند و برای تسریع در رفع مشکلات آنان و به‌ویژه ساماندهی اسکان آسیب دیدگان تأکید کردند که امیدوارم این رهنمودها در عرصه عمل توسط مسئولین با جدیت دنبال می‌شود.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، بیان کرد: بسیج یک نعمت است که باید شکر آن از خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی مردمی بسیج، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و تاکنون منشا خدمات فراوانی در همه عرصه ها برای نظام اسلامی بوده است، افزود: داشتن اخلاص، ایمان، اطاعت پذیری از امام و رهبری و روحیه شهادت ‌طلبی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های بسیجیان است.

هیچ نهادی نمی تواند جای بسیج را بگیرد

زاهددوست با تاکید بر اینکه هیچ نهادی نمی تواند جای بسیج را بگیرد و برکاتی را که بسیج برای جامعه داشته هیچ مجموعه و نهادی نمی تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه باید قدر بسیج را بدانند.

وی گفت: با وجود نعمت ولایت فقیه و نیروی مقاومت بسیج، هیچ آسیبی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد شد.

امام جمعه دلوار ادامه داد: بسیجیان در تمام عرصه ها اقتدار و عظمت خود را نشان داده‌اند، با وجود رهنمودهای مقام معظم رهبری اگر دشمنان بخواهند توطئه‌ ای علیه کشور داشته باشند، به طور قطع شکست خواهند خورد.

وی افزود: توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته بی شمار بوده و از هر گونه بهانه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کردند اما تفکر بسیج همچون سدی اجازه زیاده‌ خواهی‌ به دشمنان اسلام را نداده و داشتن روحیه بسیجی در بین آحاد مردم باعث خنثی شدن توطئه آنان شده است.

زاهددوست با اشاره به ریشه کن شدن داعش در سوریه و عراق و پیروزی جریان مقاومت بر جریان استکبار، اضافه کرد: خدا را شاکریم که وعده خود را در یاری رساندن به کسانی که در راه خدا گام بر می‌دارند درباره جبهه مقاومت محقق کرد و شجره خبیثه داعش در سوریه و عراق ریشه کن شد.

وی اظهار داشت: غلبه پیروزمندانه بر داعش و گروه‏های تکفیری در سایه لطف خداوند متعال و رهبری داهیانه و رویکرد راهبردی مقام معظم رهبری و مرجع عالیقدر آیت‏ الله سیستانی و مجاهدت و جانفشانی رزمندگان مسلمان ، پاسداران مخلص و شجاع و فرماندهی سردار شجاع و مومن حاج قاسم سلیمانی محقق شده است.

امام جمعه دلوار گفت: در سایه اتحاد و همدلی، استقامت، توکل و اعتماد به وعده های الهی، بار دیگر شکست داعش محقق شد و برای امت اسلامی اثبات شد که در صورت نصرت الهی و در سایه وحدت و تبعیت بی چون و چرا از اوامر ولی امر مسلمین پیروزی و نصرت الهی از آن ما خواهد بود.

وی با اشاره به تقارن شکست داعش با هفته بسیج، اضافه کرد: بسیج مردمی و اعتماد به توانایی‌های مردمی در قالب حشد شعبی نقش مؤثری را در نابودی داعش ایفا کرد و ثابت شد که تشکیل بسیج توسط حضرت امام در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی از الطاف خفیه الهی به انقلاب و ملت ایران بوده است.

زاهددوست با اشاره به احتمال حضور ایادی داعش در برخی کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم برای کسانی که در راه انقلاب و مقاومت اسلامی گام بر می‌دارند نابودی و انقراض داعش است.

یکدلی امت اسلام منجر به پیروزی جبهه مقاومت شد

وی ادامه داد: اتحاد و یکدلی امت اسلام منجر به پیروزی جبهه مقاومت شد لذا باید این رویه وحدت را تا محو و نابودی همه داعش صفتان از صفحه روزگار استمرار یابد.

امام جمعه دلوار افزود: با اتحادی که بین کشورهای اسلامی سوریه، عراق، افغانستان و ایران شکل گرفت توانستند این شجره خبیث را از ریشه برکنند.

وی ادامه داد: فتنه داعش با هدف محاصره کشورهای اطراف ودر نهایت لطمه زدن به ایران اسلامی توسط آمریکا و صهیونیسم و وهابیت شکل گرفت اما به لطف الهی این فتنه نیز نابود شد.

زاهددوست تصریح کرد: این امداد الهی و استقامت مردم و مجاهدان مخلص ما بود که خطر داعش ازکشور ما کم شد و بساط داعش و تروریست ها به دست نیروهای بسیجی و پاسداران جان برکف ما و با فرماندهی سردار شجاع و مخلص سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی از بین رفت.

وی گفت: دنیای استکبار با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در سوریه و عراق به دنبال نابودی اسلام بود اما خداوند شر و بدی دشمنان را به خودشان برگرداند امت اسلام را شر آنان نجات داد.

زاهددوست اضافه کرد: شکست داعش، شکست داعش به تنهایی نیست بلکه شکست همه بوجود آورندگان و پشتیبانان و کسانی است که با تجهیزات و اسلحه و دلار ها داعش را حمایت کردند. آمریکا، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و همه ایادی داعش که در راه ایجاد و تقویت آن گام برداشتند بدانند از سپاه اسلام شکست خورده ا ند و به فضل الهی رو به زوال و نابودی هستند.

وی گفت: ایام شادی امت اسلام است و امیدواریم شاهد پیروزی های بزرگتری در دنیای اسلام باشیم و بزودی شاهد سرنگونی آل سعود و محو و نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

ته‌لنجی به سود مردم ساماندهی شود

امام جمعه دلوار با اشاره به مشکلاتی که پیش روی معیشت مردم (ته لنجی) قرار گرفته، اظهار داشت: این روزها که در ماه ربیع الاول ماه شادی اهل بیت و ایام ریشه کن شدن شجره خبیثه داعش توسط سپاهیان اسلام قاعدتا مردم باید شاد و با نشاط باشند اما بر اثر بی تدبیری مسئولان امر نشاط را از مردم گرفته و دغدغه زندگی و معیشت خود دارند.

وی ادامه داد: هنر مسئولین باید این باشد که خدمتگزار مردم باشند و گره‌های کور را از زندگی و معیشت مردم باز کنند و الا گره انداختن در زندگی مردم و با بی تدبیری زندگی مردم را فلج کردن هنر نیست.

زاهددوست تصریح کرد: بارها عرض کرده‌ایم که مسئله ته لنجی باید یکبار برای همیشه به سود مردم ساماندهی شود نه اینکه بصورت سلیقه‌ای، شتابزده و غیر کارشناسی هر از چند وقتی با نان و زندگی جمع زیادی از مردم بازی می کنید. مردم ما در طول سال مضطرب و نگران آینده و معیشت خود هستند چرا که برای شغل و معیشت آنان ثباتی وجود ندارد و در واقع ثبات شغلی ندارند.

وی افزود: هیچ کس حق ندارد برای فلج کردن زندگی و معیشت مردم فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با قاچاق را بهانه کنند چرا که همه مردم می دانند دغدغه رهبری معظم انقلاب همواره زندگی آبرومندانه و آرامش در زندگی مردم است.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بارها منظورشان را از مبارزه با قاچاق به صورت مفصل و حتی مصداقی تشریح فرموده اند؛ لذا آن کسانی که امروز در پاسخ به نگرانی مردم از اوضاع زندگی پیش آمده می گویند بحث مبارزه با قاچاق و تاکید رهبری است این افراد دانسته یا نادانسته به انقلاب و جمهوری اسلامی خیانت می کنند.

وی اضافه کرد: از استاندار و مسئولان امر از جمله فرماندار تنگستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم که از این مسئله با این اهمیتی که برای مردم دارد و به نان و معیشت مردم برمی‌گردد با خونسردی از کنار آن نگذرند و بلکه هر چه سریعتر تکلیف مردم را مشخص کنند.

زاهددوست گفت: مردم از شما مسئولین توقع بالا و طاقت فرسایی ندارند بلکه توفع مردم لقمه نان حلالی است که توقع دارند زمینه تامین آن را مسئولین فراهم آورند. مسئولان در بحث ته لنجی شتاب زده و بدون کارشناسی تصمیم می‌گیرند و معیشت و زندگی و نان مردم را در نظر بگیرند تا افراد بیکار بر بیکاران جامعه افزوده نشود.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه