ارسال به دیگران پرینت

شورای اروپا: پبشنهاد لندن خطر وخامت اوضاع اروپائیان ساکن انگلیس را در پی دارد

رئیس شورای اروپا طی هشداری اعلام کرد که پبشنهاد نخست‌وزیر انگلیس در خصوص حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، خطر وخامت اوضاع را در پی دارد.

شورای اروپا: پبشنهاد لندن خطر وخامت اوضاع اروپائیان ساکن انگلیس را در پی دارد

۵۵آنلاین :

رئیس شورای اروپا طی هشداری اعلام کرد: «پیشنهاد «ترزا می» در خصوص حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس پس از برگزیت، کمتر از حد انتظار است و خطر وخامت اوضاع اروپائیان ساکن این کشور را در پی دارد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد تاسک» افزود: «حقوق شهروندان از نخستین اولویت‌های اتحادیه اروپا در مذاکرات با انگلیس است که روز دوشنبه گذشته در بروکسل آغاز شد. قطعا حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس پس از برگزیت کاهش خواهد یافت و وظیفه ما در جریان مذاکرات کاهش این خطر است.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه گذشته در جریان نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که شهروندان اروپایی ساکن انگلیس که بیش از 5 سال در این کشور زندگی کرده‌اند قادرند در چارچوب طرح جدید دولت از حقوق شهروند انگلیسی برخوردار شوند.

«ترزا می» همچنین در جریان این نشست خطاب به رهبران اروپایی گفت که پیشنهاد انگلیس عادلانه و جدیست و به شهروندان اروپایی ساکن انگلیس تا حد امکان اطمینان خواهد داد.

وی علاوه بر این گفت که هیچیک از شهروندان اروپایی که هم‌اکنون به صورت قانونی در انگلیس مستقر هستند، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجبور به ترک این کشور نخواهند بود.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال گذشته رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و مذاکرات خروج به تازگی آغاز شده است که طی آن دو طرف درباره شرایط جدایی گفت‌وگوهای دوساله‌ای خواهند داشت.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه