ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی بلومبرگ از شکست روحانی

خبرگزاری بلومبرگ با اظهار نگرانی نسبت به سرنوشت روحانی در انتخابات نوشت ناامیدی مردم از نتیجه برجام می‌تواند منجر به شکست روحانی شود.

پیش‌بینی بلومبرگ از شکست روحانی

۵۵آنلاین :

خبرگزاری بلومبرگ با اظهار نگرانی نسبت به سرنوشت روحانی در انتخابات نوشت ناامیدی مردم از نتیجه برجام می‌تواند منجر به شکست روحانی شود. این خبرگزاری در گزارشی می‌نویسد: روحانی اگر نتواند دستاورد ملموس توافق هسته‌ای در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را نشان دهد، با شکست روبرو خواهد شد. در نظرسنجی که توسط موسسه IranPoll انجام شده 72 درصد از پاسخگویان گفته‌اند که برجام موفق نشده که استاندارد زندگی متوسط ایرانیان را ارتقا دهد. حسین که یک مغازه عطاری دارد، در دوره پیش به روحانی رای داده، اما در این دوره در نظر دارد به فرد دیگری رای دهد. او می‌‌گوید کسب و کار در دولت سابق بهتر بود.

بلومبرگ بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول افزود: با وجود رشد اقتصادی نفتی پس از برجام، اقتصاد غیرنفتی که اصلی‌ترین منبع ایجاد شغل است افت کرد. همچنین آمار بیکاری در ایران در سال 2016 میلادی به 12/5 درصد رسید که 2/5 درصد نسبت به سال‌های 2014-15 رشد داشته است.

بر اساس نظرسنجی IranPoll بیش از 50 درصد پاسخگویان گفته‌اند که دولت بعدی باید روی مسئله بیکاری تمرکز کند. بر همین اساس، شعار انتخاباتی ابراهیم رئیسی «کار و کرامت» است. او به فاصله طبقاتی و عدم رفع نیازهای ضروری طبقه کم‌درآمد در دولت روحانی معترض است.

عدنان طباطبایی، «مدیر اجرایی ارشد مرکز تحقیقات کاربردی در همکاری با شرق» می‌گوید: «روحانی در رسیدگی به طبقه کم‌درآمد ناموفق عمل کرده است.»

وبسایت صدای آمریکا نیز با وجود تمجید و تحسین از روحانی و ادعای اینکه او سایه جنگ را از سر ایران دور کرد، نوشت: وعده‌های حسن روحانی برای بهبود اوضاع اقتصادی به عمل تبدیل نشده است و این نقطه ضعف او در میان مردم محسوب می‌شود.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه