ارسال به دیگران پرینت

مسکو: ارسال تسلیحات مرگبار آمریکا به اوکراین به تراژدی جدید تبدیل می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که تصمیم آمریکا برای ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین احتمالاً به یک تراژدی جدید تبدیل می‌شود.

مسکو: ارسال تسلیحات مرگبار آمریکا به اوکراین به تراژدی جدید تبدیل می‌شود

۵۵آنلاین :

چندی پیش، یک سناتور آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا ابزارآلات دفاعی در اختیار اوکراین قرار دهد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که ارسال مهمات از آمریکا به اوکراین احتمالاً به تراژدی جدیدی تبدیل شود.

وی در میزگردی با موضوع روابط آمریکا و روسیه که در مجلس دوما برگزار شد، گفت: «کنگره آمریکا درخواست آغاز ارسال تسلیحات باصطلاح مرگبار به اوکراین را مطرح کرده است. به همین دلیل است که کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا باید بدانند که این امر ممکن است به تراژدی‌های جدید منجر شود و باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند».

وی ادامه داد: «ما تلاش می‌کنیم تا به حد کافی به آنچه که در اوکراین از جمله دونباس رخ داده است و در حال رخ دادن است، پی ببریم».

ریابکوف توضیح داد: «ما به دولت جدید (آمریکا) تاریخچه و وضعیت کنونی درگیری‌های اوکراین را توضیح خواهیم داد».

«جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و «مک تورنبری» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این از ترامپ خواسته بودند ابزارالات دفاعی به اوکراین ارسال کند.

قانون کنونی در خصوص فعالیت و تأمین بودجه وزارت دفاع آمریکا برای سال مالی 2017 به رئیس پنتاگون اجازه می‌دهد تا تسلیحات مرگبار دفاعی به ارتش اوکراین بدهد. اخیراً تسلیحات ضدتانک در این مهمات مورد اشاره قرار گرفته است. مجموع 350 میلیون دلار برای چنین اهدافی تخصیص داده شده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه