ارسال به دیگران پرینت

رجایی، فعال سیاسی:

جهانگیری، محسن هاشمی و ظریف برای کاندیداتوری، مورد نظراصلاح‌طلبان هستند

غلامعلی رجایی فعال سیاسی گفت: جریان اصلاحات به مانند هر تشکل دیگری واکنش لازم را به انتخابات ریاست جمهوری نشان خواهد داد تا مثل همیشه اثرگذاری لازم را در کنش سیاسی_اجتماعی از خود بروز دهد. رجایی ادامه داد: اکنون آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و جواد ظریف برای کاندیداتوری، مورد نظر اصلاح‌طلبان هستند که نتیجهِ کار به نوع عملکرد شورای نگهبان بر می‌گردد که آیا به این چهره‌ها مجوز حضور خواهد داد.

جهانگیری، محسن هاشمی و ظریف برای کاندیداتوری، مورد نظراصلاح‌طلبان هستند

غلامعلی رجایی فعال سیاسی گفت: جریان اصلاحات به مانند هر تشکل دیگری واکنش لازم را به انتخابات ریاست جمهوری نشان خواهد داد تا مثل همیشه اثرگذاری لازم را در کنش سیاسی_اجتماعی از خود بروز دهد.

جریان‌های مختلف سیاسی در کشور شرایطی به استقبال انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رفته‌اند که با فضایی مملو از ابهام و تردید مواجه‌اند. آنها در این روزها در تلاش برای رسیدن به اجماع و انتخاب گزینه مورد نظر خود هستند.

در همین زمینه غلامعلی رجایی درباره رویکرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات به ایرناپلاس گفت: اصلاح‌طلبان در حال حاضر و با توجه به فضایِ حاکم بر عرصه سیاسی، سه گزینه را پیش روی خود می‌بینند.

نخستین و مهمترین بحث آنها چیزی جز این نیست که حتما در انتخابات شرکت کنند. در واقع اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی خود را جدا از نظام نمی‌دانند و به همین دلیل خود را نسبت به امور مربوط به نظام و کشور متعهد می‌دانند.

او تصریح کرد: به طور قطع اصلاح‌طلبان به سراغ کاندیدای اجاره‌ای نخواهند رفت. در واقع ترجیح اصلی آنها این است که با یک کاندیدای شاخص اصلاح‌طلب رسما وارد بحث انتخابات ریاست جمهوری شوند. اگر شورای نگهبان چهره‌های کارنامه‌دار و تاثیرگذار اصلاح‌طلب را از کاندیداتوری محروم کند، اصلاح‌طلبان، به سراغ نیروهای درون اصلاح‌طلبی خواهند رفت که به هر حال بتواند درصدی از سبد رای‌های انتخابات خرداد را از آن خود کنند.

رجایی ادامه داد: اکنون آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و جواد ظریف برای کاندیداتوری، مورد نظر اصلاح‌طلبان هستند که نتیجهِ کار به نوع عملکرد شورای نگهبان بر می‌گردد که آیا به این چهره‌ها مجوز حضور خواهد داد.

این فعال سیاسی افزود: اصلاح‌طلبان به دلیل نگرانی از نوعِ تعیین صلاحیت‌ها، نمی‌توانند با دست باز مُهیای حضور در انتخابات شوند اما اصولگرایان به دلیل تعددِ کاندیداها نمی‌دانند چه کنند. آن هم در حالی که به انتخاباتی رقابتی و در نتیجه پُر رای نیاز داریم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه