ارسال به دیگران پرینت

اعتراضات | امروز معترضین زیادی در میانماربه قتل رسیدند

رسانه‌های خبری و شاهدان عینی گفته اند که نیرو‌های امنیتی میانمار روز شنبه حداقل ۹۰ نفر از معترضان را در سراسر این کشور به قتل رسانده اند، این یکی از خونین‌ترین و مرگبارترین روز‌های اعتراضات در این کشور از آغاز کودتای نظامی تاکنون به شمار می‌رود.

اعتراضات | امروز معترضین زیادی در میانماربه قتل رسیدند

رسانه‌های خبری و شاهدان عینی از کشته شدن بیش از ۹۰ نفر توسط نیروهای امنیتی در اعتراضات خونین میانمار خبر دادند.

به گزارش رویترز، رسانه های خبری و شاهدان عینی گفته اند که نیروهای امنیتی میانمار روز شنبه حداقل 90 نفر از معترضان را در سراسر این کشور به قتل رسانده اند، این یکی از خونین ترین و مرگبارترین روزهای اعتراضات در این کشور از آغاز کودتای نظامی تاکنون به شمار می رود.

 

بر اساس این گزارش سرکوب شدید معترضان در "روز ارتش و نیروهای مسلح" صورت گرفته است. "مین آنگ هلاینگ" رهبر کودتای میانمار در سخنانی در مراسم رژه روز ارتش در پایتخت این کشور گفت: ارتش از مردم و برقراری دموکراسی حمایت و حفاظت خواهد کرد.

با وجود هشدارهای تلویزیون دولتی و ارتش میانمار، تظاهرات در شهرهای بزرگ این کشور در اعتراض به کودتای نظامی همچنان ادامه دارد.

پرتال خبری The Myanmar Now اعلام کرده است که نیروهای امنیتی روز شنبه بیش از 91 نفر از معترضان را در سراسر کشور به قتل رسانده اند. یک کودک 5 ساله در بین 29 قربانی اعتراضات شهر ماندالای بوده است. در شهر یانگون نیز حداقل 24 نفر جان خود را از دست داده اند.

منتقدان حوادث خونین روز شنبه را مایه شرم و ننگ ارتش توصیف و ارزیابی کرده اند. برخی گروه های شبه نظامی قومی قبیله ای میانمار نیز هشدار داده اند که در صورت ادامه کشتار از سوی نیروهای ارتش، دیگر ساکت نخواهند نشست.

گروه شبه نظامی Karen National Union اعلام کرده است که به یک ایستگاه ارتش در نزدیکی مرز تایلند حمله کرده و حداقل 10 نفر از جمله یک سرهنگ را از پای درآورده است.

با احتساب تلفات روز شنبه، تعداد کل کشته شدگان در جریان ناآرامی های اخیر میانمار به بیش از 400 نفر رسیده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه