ارسال به دیگران پرینت

آیت‌الله علم‌الهدی: آزادی درفضای مجازی مورد سوء استفاده قرار گرفته است

امام جمعه مشهد گفت: آزادی موجود در فضای مجازی مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی: آزادی درفضای مجازی مورد سوء استفاده قرار گرفته است

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نخستین سخنرانی امسال خود فرمودند که حداکثر استفاده از فضای مجازی برای دلسرد کردن مردم انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر چهار گروه هستند که از آزادی و عدم مدیریت در فضای مجازی سوء استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه براندازان که تلاش برای انتشار مسائل ضد نظام دارند، گروه استحاله طلبان که به دنبال بازگرداندن منافع خود هستند، جریان الحاد و لامذهب که دشمنی با خدا و انکار دین و حمله به ارزشها و مقدسات دینی را مد نظر دارند و گروه اهانت و ابتذال از جمله این گروهها هستند.

امام جمعه مشهد گفت: مسوولان باید وضعیت موجود در فضای مجازی را مدیریت کنند زیرا هدف مردم از اینکه در برابر گلوله‌های داغ رژیم پهلوی شعار آزادی سردادند، آزادی برای مردم بود نه آزادی برای امثال این گروهها.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این نامگذاری هر سال توسط معظم له انجام شده و در تابلوها، سربرگ نامه‌ها و شعارهای تلویزیونی نوشته می‌شود و سخنرانان هم در باره آن صحبت می‌کنند اما از مسوولان تقاضا داریم به جای تکرار شعار و انتشار در سربرگ نامه‌های ادارای، برای تحقق آن برنامه تدوین نموده و به مردم اعلام کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه یکی از نکات مطرح شده در سخنرانی سال جدید رهبر معظم انقلاب، گره نزدن اقتصاد ایران به تحریمها بود، ادامه داد: هر زمانی که اعلام شد در صدد رفع و برداشته شدن تحریم‌ها هستیم، مردمی که تا پیش از این خود را با شرایط موجود وفق داده و در صدد انجام کار و حرکتی برای رشد اقتصادی بودند، با شنیدن این صحبتها متوقف شدند و از فعالیت و حرکت بازایستادند.

وی گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند که ما تحریم را لغو نمی‌کنیم لذا به تاکید رهبر معظم انقلاب دو راه در پیش رو داریم که یکی این است که به سراغ دشمن برویم و از او بخواهیم تحریمها را بردارد که این اقدام عین ذلت است و دوم اینکه خودمان حرکت کنیم و تحریمها را خنثی نموده و اثر آن را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: تکرار سیاست، نتیجه متفاوت ندارد و چندین سال اقتصاد کشور به برجام و تحریمها گره زده شد و از بسیاری فرصتهای داخلی صرف نظر گردید اما نتیجه این شد که وضع اقتصاد مردم بدتر شد و امروز چرخ زندگی مردم پشت صف مرغ و روغن می چرخد، آیا این وضعیت درست است؟

وی ادامه داد: اگر مرغ و روغن در کشور نداشتیم، می‌گفتیم چون نداریم این وضعیت پیش آمده اما وقتی در تلویزیون انواع روغن‌ها را تبلیغ می‌کنند معلوم می‌شود که روغن هست اما سوال این است که چرا صف روغن وجود دارد ؟ این نشان می‌دهد مدیریت اجرایی کشور مسئله دارد.

آیت الله علم الهدی گفت: تحریم‌ها وقتی برداشته می‌شود که با اقدام داخلی اثر آنها خنثی شود و آثار آن از بین برود.

وی یکی دیگر از نکات سخنرانی رهبر معظم انقلاب را تاکید بر بیشتر بودن اختیارات ریاست جمهوری نسبت به دستگاههای قضایی و نظامی دانست و افزود: این فرمایش رهبر معظم انقلاب ناظر بر دو مطلب است یکی اینکه عده‌ای تبلیغ می‌کنند که مرکز قدرت، رییس جمهوری نیست بلکه مرکز قدرت آنهایی هستند که انتصابی و خارج از انتخاب مردم هستند که بیانات مقام معظم رهبری نشان داد که اینگونه نیست.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مسئله دوم افرادی هستند که می‌گویند قوه قضابیه و نهادهای امنیتی نگذاشتند امور انجام گیرد و پیش برود زیرا این دو بخش مراکز قدرت هستند که مانع می‌شوند اما رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که اختیارات قضایی و نهادهای امنیتی و نظامی در برابر اختیارات دولت و رییس جمهوری صفر است.

وی گفت: امیدواریم در دوران باقی مانده از این دولت و نیز در دولت آینده، مردم و دولتها فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به عنوان راهبرد ارزشمند در نظر بگیرند.

آیت الله علم الهدی همچنین با بیان اینکه اجتماع بزرگ منتظران حضرت مهدی (عج) در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، افزود: امسال این تجمع همزمان با روز نیمه شعبان در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود و از مردم دعوت می‌کنیم برای اظهار آمادگی جان نثاری برای حضرت ولی عصر (عج) در این مراسم شرکت کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی چی آزادی مورد سو استفاده قرار گرفته مگه میشه اصلا معنی آزادی را نفهمیدی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه