ارسال به دیگران پرینت

کاخ سفید | سیاست‌های مهاجرتی ترامپ غیرانسانی و غیرموثر بودند

سخنگوی کاخ سفید، سیاست‌های مهاجرتی رئیس جمهور سابق آمریکا را غیرانسانی و غیرموثر خواند.

کاخ سفید  |  سیاست‌های مهاجرتی ترامپ غیرانسانی و غیرموثر بودند

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز شنبه از سیاست‌های مهاجرتی دولت جدید آمریکا در برابر انتقادات جمهوری‌خواهان دفاع کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده سیاست‌های مهاجرتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا موجب افزایش هجوم پناهجویان به مرزهای جنوبی این کشور شده است.

ساکی در واکنش به این بیانیه گفت: «ما از رئیس جمهور سابق ترامپ درخصوص سیاست‌های مهاجرتی توصیه و مشورت نمی‌گیریم».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه، سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را «غیرانسانی و غیرموثر» توصیف کرد و گفت: «ما مسیر خود را پیش خواهیم گرفت که شامل رفتار انسانی و محترمانه با کودکان [پناهجو] است».

این در حالی است که به گزارش شبکه «فاکس نیوز»، با توجه به افزایش شمار پناهجویان در مرزهای جنوبی آمریکا، دولت بایدن در نظر دارد شمار بالایی از کودکان پناهجو را به یک پایگاه نظامی در ویرجینیا بفرستد.

این پایگاه نظامی از سوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا برای اسکان کودکان در نظر گرفته شده و پنتاگون نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

دولت بایدن علاوه بر این، یک مرکز دیگر در ایالت تگزاس را به نگه‌داری از کودکان پناهجو اختصاص داده است و دو مرکز دیگر نیز همین ایالت قرار است به این کودکان اختصاص یابد.

پایگاه خبری «آکسیوس» نیز اخیراً اعلام کرده در هفته منتهی به یکم مارس امسال (۱۰ اسفند) روزانه ۳۲۱ پناهجوی زیر سن قانونی به وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تحویل شده‌اند که این میزان ابتدای ماه ژانویه ۴۷ نفر بود.

دولت بایدن در حالی انتقال کودکان پناهجو به پایگاه‌های نظامی را در نظر دارد که دموکرات‌ها در دوره ریاست جمهوری ترامپ از منتقدان سرسخت نحوه نگه‌داری کودکان پناهجو بودند.

اکسیوس پیش‌تر طبق اسناد داخلی اداره مهاجرت و محافظت مرزی ایالات متحده گزارش کرد که بیش از ۲۰۰ تن از ۷۰۰ کودک پناهجو به مدت ۴۸ ساعت در بازداشتگاههای مرزی آمریکا محبوس بوده و پلیس مرزی آمریکا ۹ کودک مهاجر بدون همراه را به مدت ۷۲ ساعت در بازداشتگاه‌های مرزی محبوس کرده بود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه