ارسال به دیگران پرینت

علم‌الهدی: مشکلات کشور به خاطر مدیران خسته از انقلاب است

امام جمعه مشهد گفت: امروز مشکلاتی که ما در مسائل اقتصادی و مدیریتی داریم از اینکه برخی از مدیران ما از انقلاب خسته شدند، ناشی می‌شود. این افراد دیگر نمی‌خواهند پای انقلاب بایستند. ابن خسته‌ها برای ما مشکل‌آفرین شده‌اند.

علم‌الهدی: مشکلات کشور به خاطر مدیران خسته از انقلاب است

امام جمعه مشهد گفت: امروز مشکلاتی که ما در مسائل اقتصادی و مدیریتی داریم از اینکه برخی از مدیران ما از انقلاب خسته شدند، ناشی می‌شود. این افراد دیگر نمی‌خواهند پای انقلاب بایستند. ابن خسته‌ها برای ما مشکل‌آفرین شده‌اند.

 سیداحمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام جواد(ع)، اظهار کرد: برخی از افراد به نصایح و موعظه‌های رهبری گوش فرا می‌دهند، در حالیکه عده‌ای دیگر که خیلی ولایی نیستند، با نصایح رهبری برخورد سیاسی دارند و می‌گویند ما هم در برابر تحلیلات رهبری، تحلیل‌های خودمان را داریم و فرمایشات مقام معظم رهبری را حمل بر یک تحلیل سیاسی می‌کنند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری، حجت امام زمان(ع) است و آنچه ایشان بفرمایند، تعیین تکلیف و برنامه زندگی اجتماعی ما مردم است. ایشان فردی نیستند که فقط موعظه کنند یا به عنوان یک رهبر سیاسی فقط تحلیل سیاسی کنند، آنچه ایشان می‌فرمایند باید هم برای مسئولین نظام و هم برای مردم و هم برای جریان‌های سیاسی به عنوان یک خط حرکتی در نظام و سیاست مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات دو روز گذشته مقام معظم رهبری برای مردم تبریز، عنوان کرد: ایشان در این فرمایشات دو سه نکته خط‌ساز داشتند که ما باید به این‌ها توجه ویژه داشته باشیم. ایشان در خصوص دشمنی آمریکا و غرب با ما یک تحلیلی داشتند و بسیار منطقی و مستدل فرمودند که پس از جنگ جهانی دوم دنیا به کشورهای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم شد. پس از جنگ جهانی دوم هر کشوری که سلطه‌گر نبود، باید سلطه‌پذیر باشد و کشورهای سلطه‌گر هنجارهای سیاسی‌ای را به وجود آوردند که هر کشوری که سلطه‌گر نیست، در سلطه‌پذیری آن‌ها بین کشورهای سلطه‌گر مورد رقابت قرار گیرد. 

علم‌الهدی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی ما آمد و این هنجار کشورهای مستکبر و سلطه‌گر را بر هم زد. کشورهای مستکبر طوری معادله‌بندی کرده بودند که اگر کشوری سلطه آنان را قبول نکرد، نابود شود. اما انقلاب اسلامی این معادله‌بندی را نابود کرد. ۴۲ سال آمریکا و قدرت‌های غربی آنچه در توان داشتند صرف دشمنی با ما کردند و هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند. لذا دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب ما چیزی نیست که با یک لبخند، خوش و بش، دست دادن و یا حتی تسلیم شدن از بین برود. این دشمنی از بین نمی‌رود. ما تا به الان پیروز شدیم و تا به امروز ما جلوییم و دشمن عقب است. 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود معین کردند دو مولفه وجود دارد که انقلاب ما توانسته قدرت دشمن را از بین ببرد، این دو مولفه عبارت‌اند از استحکام عناصر هویتی و اقتدار درونی. امروز در جهان هویت ما مردم به عنوان ایرانی اسلامی، به این بستگی دارد که همه جهان ما را به عنوان وابسته به اهل بیت و منتظر ظهور امام زمان (ع) می‌شناسند. استحکام عناصر هویتی ما به این است که ما ولایی باشیم و ولایتمداری در بین ما روز به روز محکم‌تر شود. یعنی در هر شرایطی فکر ما فکر رهبر و عمل ما اقتدای به رهبر و اجرای فرموده ایشان باشد. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: پیش قدم در در عرصه استحکام عناصر هویتی کسانی هستند که با رای مردم، زمام مسئولیت در کشور را در دست گرفتند. هم این افراد باید استحکام عناصر هویتی داشته باشند و هم ما مردم. استحکام عناصر هویتی برای مسئولین کشور و نظام در هر سه قوه یعنی به تمامی رهنمودهای رهبری در تمام مسائل به صورت سریع‌الاجرا و با یک اجرای جهادی وارد شوند. این افراد فکر می‌کنند از بقیه بهتر می‌دانند و خود را مطرح کردند و مردم هم به آنان رای دادند. دولت و مجلس با رای شما مردم انتخاب شدند، رئیس قوه قضائیه را رهبری منصوب کرده اند و خود رهبری را هم مردم انتخاب کرده‌اند. 

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مسئولین باید در مسئله ولایتمداری از مردم‌جلوتر باشند، بیان کرد: این درست نیست که رهبری از اقتصاد مقاومتی صحبت کنند و بیش از ۱۰ سال هم از این فرمایش ایشان بگذرد و مردم در تمام این مدت حتی یک روز هم طعم اقتصاد مقاومتی را نچشند. اگر استحکام عناصر هویتی در دستگاه‌های مدیریتی بالای کشور بر هم خورد، در دستگاه‌های پایین کشور جای نمی‌گیرد. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر افراد حرکت‌های جهادی خود را که نتیجه‌اش اقتدار درونی است، با استحکام عناصر هویتی آمیخته نکنند، حرکت‌ جهادی آنان نه تنها ارزش ندارد، بلکه برای نظام و انقلاب مضر است. اگر برای جهادگران ما انحرافی به وجود آمد، جهاد آنان حتی به عنوان یک عمل انسانی هم ارزش ندارد؛ چراکه وابستگی آنان به ولایت قطعی نیست و همفکر با رهبری نیستند. خوشبختانه امروزه اقتدار درونی ما در حوزه دفاعی دشمن را متحیر کرده است و ما اول قدرت منطقه هستیم، اما اقتدار درونی ما در معیشت و اقتصاد به آن مرزی که شایسته این ملت انقلابی باشد نرسیده است و باید برسد که اگر نرسد ما نمی‌توانیم بر دشمن پیروز شویم. 

این عضو مجمع خبرگان رهبری، نقش اول استحکام‌ هویتی را عدم ترس دانست و افزود: استحکام عناصر هویتی برای ما به توحید ما بستگی دارد. اگر خدا را باور کردیم دیگر نباید از هیچ چیزی بترسیم، چراکه قدرت‌ خدا از تمام قدرت‌ها بالاتر است. فایده استحکام‌ عناصر هویتی، خسته نشدن است. 

علم‌الهدی با اشاره به روحیه خستگی‌ناپذیری که شهید رجایی داشت، خاطرنشان کرد: شهید رجایی فردی بود که انقلاب را باور کرده بود، لذا خسته نمی‌شد. امروز مشکلاتی که ما در مسائل اقتصادی و مدیریتی داریم از اینکه برخی از مدیران ما از انقلاب خسته شدند، ناشی می‌شود. این افراد دیگر نمی‌خواهند پای انقلاب بایستند. ابن خسته‌ها برای ما مشکل‌آفرین شده‌اند. برخی از افراد زمانی برای انقلاب کار کردند، اما حالا خسته شده‌اند و دیگر نمی‌توانند مانند گذشته موفق عمل کنند. 

وی با تاکید بر اینکه اقتدار درونی با تنبلی نکردن و کار جهادی محقق می‌شود، عنوان کرد: اگر ما خیلی دنبال خوشگذرانی و آسایش باشیم، اقتدار درونی پیدا نمی‌کنیم. لذا مقام‌ معظم رهبری فرمودند که انتخابات ۱۴۰۰ دست مردم است. در این ۴۲ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، به طور میانگین سالی یکبار انتخابات در کشور برگزار شده است. تجربه ۴۲ ساله انقلاب در دست جوانان ما است و مردم ما باید در این‌چند ماهی که تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده با تحقیق و تفکر فردی را که خسته از انقلاب و ترسو نیست و خدا، امام زمان(عج) و حجت امام زمان را هم باور دارد و فعال و کارامد هم‌ هست را پیدا کنند و به او رای دهند. 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: مردم باید به فردی رای دهند که بعدا از انتخاب او پشیمان نشوند. مردم نباید در مقابل برخی از دکوربازی‌ها و و تبلیغات پوشالی دین و ایمان و مغز خود را بدهند، باید فکر کنند و به یک فرد مناسب رای دهند. مقام معظم رهبری فرمودند که مردم باید هم به لحاظ مشارکت حداکثری و هم به لحاظ رای دادن به فردی شایسته دقت داشته باشند. این امر رهبری است و باید به آن عمل کنیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه