ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس | تعیین محدودیت سنی ۴۰ تا ۷۵ سال برای نامزدهای ریاست جمهوری

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: اگر هیأت مدیره مجلس تغییرات انتخابات ریاست جمهوری را مصوب کند، در شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و سن ۴۰ تا ۷۵ سال ضروری خواهد شد.


نماینده مجلس  |   تعیین محدودیت سنی ۴۰ تا ۷۵ سال برای نامزدهای ریاست جمهوری

علی حدادی در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: ثبت نام شوراهای شهر از ۲۰ اسفند  آغاز و تا ۲۶ این ماه ادامه دارد و ثبت نام کاندیداهای شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین سال آینده آغاز و  تا ۲۱ همین ماه ادامه دارد.

 وی با اشاره به اینکه قرار است اصلاحاتی در قانون انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعمال شود، ادامه داد: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اصلاح انتخابات ریاست جمهوری انجام شده و اگر هیأت مدیره مجلس این تغییرات را مصوب کند، در شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و سن ۴۰ تا ۷۵ سال ضروری خواهد شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا داشتن تحصیلات کارشناسی ارشد مانع از حضور افراد با تجربه در عرصه رقابت نخواهد شد، توضیح داد: نمی‌توانیم بگوییم کسی که علم کافی ندارد می‌تواند در سطوح عالی کشور فعالیت کند.

حدادی اضافه کرد: وقتی در شرایط کاندیداهای شوراهای شهر و روستا داشتن مدرک تحصیلی لحاظ می‌شود، برای ریاست جمهوری که بالاترین مقام اجرایی کشور است، این معیار ضروری به نظر می‌رسد.

 وی با بیان اینکه دارا بودن سابقه مدیریتی هم جزو شرایط کاندیدهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خواهد بود، توضیح داد: با این اوصاف کاندیداهای ریاست جمهوری باید حداقل چهار سال سابقه  مدیریت اجرایی داشته باشند.

این مسئول در پاسخ به اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آیا نمایندگان مجلس از کاندیدایا لیست خاص حمایت می‌کنند، گفت: هیچ یک از نمایندگان البرز از فرد یا لیست خاصی حمایت نخواهند کرد.

حدادی در ادامه با اشاره به اینکه در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا حساسیت خاصی برای بررسی صلاحت کاندیدها به خرج می‌دهند، گفت: اگر بخواهیم مدیریت شهری تأثیرگذاری لازم را داشته باشد باید م در بررسی صلاحیت‌ها دقت کافی صورت بگیرد و افراد کاردان و کاربلد تایید صلاحیت شوند.

نماینده مردم ساوجبلاغ مجلس در شورای اسلامی در خصوص چگونگی تایید صلاحیت کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا سلامت نفس و عملکرد کاندیداها را در بررسی صلاحیت آنها معبار قرار داده و هیچ نگاه خاص و جانبدارانه به کاندیدا ندارد.

حدادی با اشاره به اینکه هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: طی این مدت اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها معرفی شدند، هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌های البرز نیز انتخاب و هماهنگی‌های لازم برای شروع کار این هیئات در استان انجام شده است.

این مسئول در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداها اضافه کرد: موضوع در دست بررسی است و تخلفات در حوزه تبلیغات زودهنگام ثبت خواهد شد.

وی  با اشاره به دستگیری برخی از اعضای شورای شهر و روستا در استان گفت: بدون شک این افراد شانسی برای حضور در انتخابات آینده نخواهند داشت و این دستگیری‌ها به لحاظ حقوقی در حال بررسی است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه