ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور عراق:

زندانیان | سفر آیت الله رئیسی به عراق حاوی پیام مهم و ابعاد مختلف است

برهم صالح رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس قوه قضائیه ایران گفت: سفر رئیس قوقضائیه ایران به عراق حاوی پیام مهم و ابعاد مختلف است. روابط بنیادین این دو کشور باید به گونه ای تحکیم شود که هیچکس دیگر نتواند آن را به هم بزند.


 زندانیان | سفر آیت الله رئیسی به عراق حاوی پیام مهم و ابعاد مختلف است

سفر رئیس قوقضائیه ایران به عراق حاوی پیام مهم و ابعاد مختلف است. روابط بنیادین این دو کشور باید به گونه ای تحکیم شود که هیچکس دیگر نتواند آن را به هم بزند.

برهم صالح رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به روابط تاریخی و ریشه دار ایران و عراق گفت: فرهنگ و میراث مشترکی ملتهای ایران و عراق را به هم پیوند داده است. روابط ایران و عراق یک واقعیت تاریخی است که بر اصول فرهنگی و برادری استوار است.

وی صالح سفر آیت الله رئیسی به عراق را پیام مهمی برای عراق و منطقه دانست که دارای ابعاد مختلفی است و تصریح کرد: دولتهای ایران و عراق با همکاری مشترک و نزدیک امور را پیش می برند و در سالهای اخیر پیشرفتهای خوبی در مناسبات داشته ایم.

صالح با اشاره به همکاری ها برای آزادی زندانیان ایرانی محبوس در عراق گفت که یک فهرست با همکاری سفارت ایران تهیه شده و قرار است این افراد به ایران منتقل شوند.

رئیس جمهور عراق به موضوع استرداد مجرمین اشاره کرد و با استقبال از همکاری ایران و عراق در این زمینه گفت که مشکلات بر سر راه مبارزه با فساد را می توان با یک همکاری جدی برطرف کرد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مشترک ایران و عراق گفت که روابط بنیادین این دو کشور باید به گونه ای تحکیم شود که هیچکس دیگر نتواند آن را به هم بزند.

برهم صالح همچنین بر لزوم تقویت حاکمیت عراق تاکید کرد و گفت که عراق ضعیف، محلی برای اختلافات و آشوب است.

وی با بیان اینکه نظام سابق یک جنگ کور را بر ما تحمیل کرد ولی ما از این مرحله به طور کامل عبور کردیم گفت: عراق مستقل و دارای حاکمیت می تواند هم‌پیمان و تکیه گاهی برای ایران باشد.

رئیس جمهور عراق همچنین بر تحکیم مناسبات قضایی کشورش با ایران تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی با ایران همکاری می کند تا مسائل حقوقی دو کشور در شرایط خوبی پیش رود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه