ارسال به دیگران پرینت

شانه‌ساز | منابع تهیه واکسن کرونا مطمئن است

«محمدرضا شانه‌ساز»، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران بابیان اینکه درچارچوب قراردادی با روسیه از این کشور دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت خواهیم کرد، گفت: علاوه بر تولید داخلی، منابع برای تهیه واکسن کرونا معتبر و مطمئن خواهد بود.

شانه‌ساز  |   منابع تهیه واکسن کرونا مطمئن است

«شانه ساز» که در راس هیاتی در مسکو بسر می برد، با بیان اینکه واردات واکسن کرونا تنها از روسیه در دستورکار نیست تصریح کرد: تلاش می شود منابع معتبر و مطمئن دیگر شناسایی و تهیه شود.

شانه ساز افزود: شرکت هایی که توانسته اند فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را با موفقیت پشت سر گذارند در برنامه کار سازمان دارو و غذا برای تهیه واکسن و نیز همکاری برای تولید مشترک قرار خواهند داشت.  

وی  واکسن اسپوتنیک وی را واکسن مطمئنی خواند که ایمنی زایی آن و سلامت این محصول مورد تایید است و به تازگی نشریه علمی معتبر  «لنست» گزارشی درباره این واکسن منتشر کرده است.

شانه ساز گفت: ایران در حال حاضر و در مجموع در چارچوب قراردادی با روسیه از این کشور دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت خواهد کرد.

وی به تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای یافتن منابع معتبر تولید واکسن کرونا در سطح جهانی اشاره و تصریح کرد که همکاری با شرکت های دارای توانایی بالای تولید انبوه واکسن کرونا به منظور خریداری این واکسن و همچنین تولید مشترک آن در دستورکار قرار دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل گرفتن نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی اظهار داشت: محموله اول وارد ایران شد و محموله های دیگر از این نوع واکسن به فاصله یکی دو هفته پشت سر هم تحویل خواهد شد.

شانه ساز به شرایط مهم حمل و نقل واکسن اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه واکسن اسپوتنیک وی در درجه حدود منهای ۲۰ درجه زیر صفر نگهدای می شود، از این نظر بر واکسن آمریکایی «فایزر» که باید در منفی ۶۰ درجه نگهداری و حمل شود، برتری دارد و شرایط نگهدای آن آسانتر است.  

وی همچنین  به امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه توسعه و تحقیقات مربوط به بیماری کووید-۱۹ بین موسسه پاستور ایران و موسسه آزمایشگاهی گامالیا که دیروز (دوشنبه) امضا شد اشاره کرد و گفت: دو کشور همکاری ها را در این زمینه ادامه می دهند.

هیات وزارت بهداشت ایران امروز سه شنبه برای بازدید از خط تولید کارخانه واکسن سازی روسیه به استان ولادیمبر این کشور عزیمت کردند

این هیات روز چهارشنبه با وزیر بهداست این کشور ملاقات دارند و در باره قرارداد نهایی تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی گفت و گو خواهند کرد.  

در مراسمی که دوشنبه  موسسه آزمایشگاهی گامالیا به عنوان سازنده واکسن «اسپوتنیک وی» ‌ برگزارشد، یادداشت تفاهم تحقیقات و توسعه مربوط به بیماری کووید ۱۹ بین موسسه پاستور ایران و موسسه آزمایشگاهی گامالیا به امضای محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذای غذا و داروی ایران و نمایندگان وزارت بهداشت روسیه رسید.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو روز یکشنبه در راس هیاتی وارد مسکو شد.  این هیات قرار است بعد از مذاکرات با مقامات روسیه، توافقنامه همکاری مشترک تولید واکسن کرونا را نهایی کند.

 

منبع : خبر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه