ارسال به دیگران پرینت

جوزپ بورل راهی مسکو می‌شود

به دنبال برخی تنش‌ها میان روسیه و کشور‌های اروپای بعد از ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» شخصیت غربگرای مخالف مسکو و باز‌داشت وی در این شهر، یک مقام ارشد روس خبر داده که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو در خصوص پاره‌ای از مسائل به این کشور سفر خواهد کرد.«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: «سفر آقای بورل برنامه‌ریزی شده است.»


جوزپ بورل راهی مسکو می‌شود

به دنبال برخی تنش‌ها میان روسیه و کشور‌های اروپای بعد از ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» شخصیت غربگرای مخالف مسکو و باز‌داشت وی در این شهر، یک مقام ارشد روس خبر داده که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو در خصوص پاره‌ای از مسائل به این کشور سفر خواهد کرد.

 قرار است «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه با جوزب بورل در تاریخ پنجم فوریه گفت‌وگو کنند. طرفین قرار است در خصوص طیف وسیعی از مسائل و چشم‌اندازی روابط اتحادیه اروپا و روسیه صحبت کنند.

به نوشته تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: «سفر آقای بورل برنامه‌ریزی شده است.»

وی افزود: «اطلاعات در این خصوص که این سفر و گفت‌وگو‌های آن تنها درباره مسائل حقوق بشر خواهد بود، صحت ندارد.»

زاخارووا افزود که دو طرف به دنبال گفت‌وگو در خصوص مسائل جاری خواهد بود.

وی درباره حواشی پیش ‌آمده در خصوص ماجرای ناوالنی هم گفت: «مشکلات بسیاری وجود دارد، موضوع (الکسی ناوالنی) همچنین در دستور کار قرار دارد.»

الکسی ناوالنی، اواخر ماه گذشته به محض ورود به فرودگاه مسکو از آلمان بازداشت شد و در پی آن روسیه شاهد برخی ناآرامی‌ها بوده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه