ارسال به دیگران پرینت

سفر سرتیپ حاتمی به دهلی؛

ایران | وزیر دفاع: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند

امیر سرتیپ حاتمی که به دعوت رسمی وزیر دفاع هند و به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند به این کشور سفر کرده است، وارد "بنگلور " هند شد. وزیر دفاع در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند و در طول سالیان طولانی این دو کشور دارای روابط با ثبات بودند.


 ایران | وزیر دفاع: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در بدو ورود به هند و در جمع خبرنگاران تاکید کرد که ارتباط تهران و دهلی نو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 امیر سرتیپ حاتمی که به دعوت رسمی وزیر دفاع هند و به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند به این کشور سفر کرده است، وارد "بنگلور " هند شد

وزیر دفاع در جمع خبرنگاران گفت: کشورهای هند و ایران در منطقه مهم هستند و در طول سالیان طولانی این دو کشور دارای روابط با ثبات بودند.

وی با بیان این‌که بین ایران و هند با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و اشتراک بین اللملی همکاری های خوبی برقرار بوده است گفت: ارتباط دو کشور به دلیل دارا بودن سواحل طولانی هند و نیز به دلیل موقعیت راهبردی ایران علی الخصوص در خلیج فارس،تنگه هرمز و در حاشیه اقیانوس هند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امیر حاتمی خاطر نشان ساخت: ارتباط اقیانوس هند با راهگذر جنوب به شمال و اتصال به کشورهای آسیای میانه و قفقاز زمینه هایی است که می طلبد روابط توسعه یافته تری را دنبال نماییم.

امیر سرتیپ حاتمی در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای خود و سایر مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور ، در اجلاس وزاری دفاع کشورهای حاشیه اقیانوس هند سخنرانی خواهد کرد.

همچنین وزیر دفاع کشورمان در افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات هوایی در شهر "بنگ لور" شرکت خواهد کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه