ارسال به دیگران پرینت

برگزاری بزرگترین جلسه محاکمه سران مافیای ایتالیا

بزرگترین محاکمه مافیای ایتالیا طی سه دهه گذشته، روز چهارشنبه آغاز می‌شود و در جریان آن ۹۰۰ شاهد علیه بیش از ۳۵۰ نفر از جمله سیاستمداران و مقام‌های متهم به عضویت در شبکه مافیایی اندرانگتا شهادت می‌دهند.

برگزاری بزرگترین جلسه محاکمه سران مافیای ایتالیا

مقام های ایتالیایی یک سالن با امنیت بالا و ظرفیت یک‌ هزار نفر و قفس هایی به عنوان جایگاه متهمان را برای برگزاری این جلسه محاکمه درنظر گرفته اند.  

به دلیل شیوع ویروس کرونا، در اولین جلسه استماع، بسیاری از متهمان از داخل زندان از طریق تماس ویدئویی به دادگاه وصل می شوند.

افرادی که در جلسه دادگاه حضور می یابند، ملزم به استفاده از  ماسک و نشستن در فاصله ۲ متری از یکدیگر هستند.

تقریبا همه متهمان پس از تحقیقات طولانی مدتی که در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و دستکم ۱۱ منطقه ایتالیا را در بر گرفت در دسامبر ۲۰۱۹ بازداشت شدند.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مامور در حمله به مظنونان در منطقه کالابریا شرکت داشتند. کالابریا قلب منطقه ای است که عمدتا توسط گروه مانکوسا وابسته به شبکه اندرانگتا کنترل می شود.

یک سناتور سابق ایتالیایی، یک مقام پلیس این کشور، مشاوران محلی و تجار متهم به کمک به مافیا نیز در آلمان، سوئیس و بلغارستان بازداشت شدند.

«نیکلا گراتری» دادستان ضد مافیا که هدایت این تحقیقات را برعهده داشت به گاردین گفت که این حملات، بزرگترین عملیات علیه سندیکاهای جنایی از سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۲ بود.

تیم گراتری برای اثبات اتهام های وارده به متهمان در دادگاه، ۲۴ هزار دستگاه استراق سمع و مکالمات رهگیری شده را گردآوری کرده اند.

شبکه اندرانگتا امروزه قدرتمندترین گروه جنایی در ایتالیا و یکی از ثروتمندترین گروه های مافیایی در جهان است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ توسط موسسه تحقیقاتی «دموسکوپیتا» انجام شد، نشان داد که این شبکه به لحاظ مالی قوی تر از دویچه بانک و مک دونالد است و ارزش حجم معاملات سالانه اش ۵۳ میلیارد یورو برآورد می شود.  

به گفته محققان، راز موفقیت این شبکه در قرار گرفتن آن در منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا نهفته است. رئیسان این شبکه به رغم  داشتن داد و ستدهای میلیونی در سطح جهان، بندرت روستاهای دورافتاده شان را رها می کنند.

این افراد برای محافظت از خود، تونل هایی در زیر منازل شان حفر کرده، پناهگاه های پیشرفته در کوه هایی که فقط با پای پیاده می توان به آنجا رسید، ساخته اند و مخفیگاه هایی در دل جنگل برای زمان فرار در نظر گرفته اند.

روسای این شبکه از یک سو همچون افراد گوشه نشین در میان کوه های منطقه کالابریا مخفی اند و از سوی دیگر قادر به پولشویی میلیون ها یورو از طریق تجارت دارو با تاسیس شرکت های کاغذی یا شِل هستند. 

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه