ارسال به دیگران پرینت

پمپئو و منوچین درباره فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی برای عزل ترامپ گفتگو کردند

در حالی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله تظاهات کنندگان به ساختمان کنگره این کشور دست بسته ایستاده، دست کم دو نفر از مقامات ارشد دولتش و از نزدیکترین متحدانش به همراه کارمندانش، امکان فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور را بررسی کرده اند که بیانگر خلع رئیس جمهور از قدرت است.

پمپئو و منوچین درباره فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی برای عزل ترامپ گفتگو کردند

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه و «استعفان منوچین» وزیر خزانه داری این کشور گفتگوهای غیر رسمی را درباره چند وچون فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی انجام داده اند.

اما فعالسازی این ماده با پیچییدگی هایی روبروست که از آن جمله می توان به این موضوع اشاره کرد که این روند ممکن است یک هفته به طول انجامد و این یعنی اینکه فعالسازی چنین ماده ای تاثیر مستقیمی ندارد علی الخصوص اینکه تنها دو هفته از ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده است.

مشکل دیگر، این است که آیا سه وزیری که به عنوان جانشین روی کار آمده اند، این قدرت را دارند که درباره فعالسازی این ماده بدون موافقت سنای این کشور رای دهند.

اما مشکل سوم، نگرانی ها از احتمال اوج گیری تنش ها در بین هواداران ترامپ است که این امر او را به قهرمان راست گرایان افراطی تبدیل می کند و در نتیجه تاثیر منفی طولانی مدتی در پی خواهد داشت.

 به نقل از یک مقام سابق دولت آمریکا که از روند رایزنی ها در این خصوص اطلاع دارد، گزارش داد: طرح کلی اکنون این است که بگذاریم دوران ترامپ خودبه خود به اتمام برسد.

از سوی دیگر منوچین که در یک سفر خارجی به سر می برد، از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده و یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا نیز چنین گفتگوهایی را رد کرده است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه