ارسال به دیگران پرینت

منابع لبنانی فاش کردند

جزییات راهبرد جدید ماکرون در قبال لبنان

برخی مقامات لبنانی که روابط نزدیکی با دفتر ریاست جمهوری فرانسه و کاخ الیزه دارند، از ارزیابی مجدد و فراگیر در تمام موارد مرتبط با طرح فرانسه، برای لبنان پرده برداشتند.

جزییات راهبرد جدید ماکرون در قبال لبنان

به نقل از العهد، منابع آگاه لبنانی فاش کردند: برخی مقامات لبنانی که روابط نزدیکی با دفتر ریاست جمهوری فرانسه و کاخ الیزه دارند، از ارزیابی مجدد و فراگیر در تمام موارد مرتبط با طرح فرانسه، برای لبنان سخن می گویند.

این منابع بیان کردند: این ارزیابی به آن معنا است که رئیس جمهور فرانسه پس از تجارب تلخ با مقامات لبنان، استراتژی خود را در برخورد با آنها تغییر خواهد داد و مصرانه بر این امر که وزیر انرژی لبنان تمایل و رویکردی فرانسوی داشته باشد پافشاری خواهد کرد.

به گفته این منابع؛ براین اساس ماکرون اصرار خواهد داشت که وزیر انرژی رویکردی فرانسوی داشته باشد و متمایل به این کشور باشد تا از این طریق و با تعیین مشاورانی از شرکت های بزرگ فرانسوی برای وزیر انرژی آتی، بر اوضاع کنترل مستقیم داشته باشد.

این منابع تاکید کردند: خود امانوئل ماکرون این راهبرد را شخصاً دنبال می کند و در صورت تشکیل دولت، و صرف نظر از جو حاکم پیرامون دشواری تشکیل حکومت به سبب شرایط و تقابل منافع و اختلافات داخلی و منطقه ای که مانع دست یابی به هرگونه توافق سیاسی داخلی است،، چنین راهبردی در مورد سایر وزارتخانه ها هم اعمال خواهد شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه