ارسال به دیگران پرینت

پیام کریسمس ملکه انگلیس جنجال‌ساز شد.

تصمیم شبکه چهار تلویزیون انگلیس برای پخش یک پیام کریسمس از الیزابت دوم، که با استفاده از فناوری «جعل عمیق» ساخته شده بحث‌هایی را در رسانه‌های انگلیس برانگیخته است.

پیام کریسمس ملکه انگلیس جنجال‌ساز شد.

تصمیم شبکه چهار تلویزیون انگلیس برای پخش یک پیام کریسمس از الیزابت دوم، که با استفاده از فناوری «جعل عمیق» ساخته شده بحث‌هایی را در رسانه‌های انگلیس برانگیخته است.

در یک ویدئوی پنج‌ دقیقه‌ای، که همزمان با ارسال پیام سالانه ملکه الیزابت دوم به مناسبت روز کریسمس منتشر شده است، وی در حال رقص و بیان اظهاراتی درباره شاهزاده هری و مگان مارکل زوج سلطنتی دیده می‌شود.

ویدئو‌های جعل عمیق ویدئوهایی هستند که در آن‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای هوش‌مصنوعی فیلم‌ها به نحوی تغییر داده می‌شوند که گویا فرد در حال بیان اظهارات یا اجرای حرکاتی است که در دنیای واقعی هرگز آن‌ها را انجام نداده است. نقش فناوری جعل عمیق در دستکاری در دنیای ویدئو، تقریبا مشابه نقش فتوشاپ در دنیای تصویر به حساب می‌آید.

کانال چهار تلویزیون انگلیس گفته هدف از پخش این ویدئو ارسال «هشدار جدی» درباره تهدید خبر جعلی در عصر دیجیتال است.

یک مقام ارشد این تلویزیون گفت: «این ویدئو یادآور قدرتمندی است برای اینکه بدانیم دیگر به چشمان‌مان هم نمی‌توانیم اعتماد کنیم.»

هرچند تقلبی بودن این ویدئوها در همان ابتدا فاش شد با این حال با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، تشخیص اصل بودن ویدئوها روز به روز سخت‌تر شده است.

عملکرد فناوری جعل عمیق مبتنی بر پردازش فیلم‌ها و تصاویر قبلی موجود از شخصیت‌ها است. هرچه میزان محتوای پیشین بیشتر باشد و بتوان از ویدئوهای بیشتری از افراد استفاده کرد، نتیجه واقعی‌تر و محتوای جعلی حقیقی‌تر به نظر خواهند آمد. از همین رو چهره‌های سیاسی یا بازیگران سینمایی که میلیون‌ها فریم ویدئو و عکس از آنها وجود دارد، هدف مناسب‌تری برای ساخت ویدئوهای تقلبی به شمار می‌آیند.

دستکاری در ویدئوها در صورت صحیح انجام شدن می‌تواند تشخیص واقعی بودن ویدئو را برای بینندگان بی‌نهایت دشوار سازد. از این جهت ناظران از مدت‌ها پیش نسبت به فراگیر شدن این فناوری و تبعات مخدوش شدن واقعیت و جعل هشدار داده‌اند.

 

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه