ارسال به دیگران پرینت

طرح عجیب مجلس برای اتباع غیرمجاز

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس دهم در حساب توییتری خود نوشت: در آستانهٔ روز مهاجر، طرحی با عنوان «ساماندهی اتباع غیرمجاز» در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است که بر اساس آن، مهاجران غیرمجاز به حداکثرِ مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم خواهند شد و حتی تیراندازی به سمت خودروی حامل اتباع غیرقانونی، مجاز خواهد بود. این طرح، دلایل توجیهی ندارد و علاوه بر ایرادات حقوقی، با رویکرد قانون کاهش مجازات (مصوب مجلس دهم)، یکسان‌سازی مجازات‌ها و احصاء صلاحیت دادگاه‌های انقلاب تعارض داشته و توجهی به انباشت زندان‌ها و آسیب آن بر فرد زندانی و خانواده‌ها و دیدگاه دستگاه قضا مبنی بر کاهش زندانیان نشده.

طرح عجیب مجلس برای اتباع غیرمجاز

یک نماینده مجلس دهم از جزییات طرح عجیب مجلس برای اتباع غیرمجاز در حساب توئیتری خود نوشت.

 طیبه سیاوشی، نماینده مجلس دهم در حساب توییتری خود نوشت: در آستانهٔ روز مهاجر، طرحی با عنوان «ساماندهی اتباع غیرمجاز» در مجلس یازدهم اعلام وصول شده است که بر اساس آن، مهاجران غیرمجاز به حداکثرِ مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم خواهند شد و حتی تیراندازی به سمت خودروی حامل اتباع غیرقانونی، مجاز خواهد بود.

وی در ادامه نوشت: این طرح، دلایل توجیهی ندارد و علاوه بر ایرادات حقوقی، با رویکرد قانون کاهش مجازات (مصوب مجلس دهم)، یکسان‌سازی مجازات‌ها و احصاء صلاحیت دادگاه‌های انقلاب تعارض داشته و توجهی به انباشت زندان‌ها و آسیب آن بر فرد زندانی و خانواده‌ها و دیدگاه دستگاه قضا مبنی بر کاهش زندانیان نشده.

این نماینده نوشت: این طرح از نظر سیاست‌گذاری، ضربتی و سرکوب‌گرایانه است و علاوه بر هزینه‌ساز بودن از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی در بُعد داخلی و بین‌المللی، دستاوردی جز تشدید آسیب‌های اجتماعی، سوءاستفاده از اتباع و خصوصاً کودکان در پی نخواهد داشت.

طرح عجیب مجلس برای اتباع غیرمجاز / نماینده مجلس دهم: بر اساس این طرح این افراد به حداکثرِ مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم خواهند شد؛ حتی تیراندازی به سمت خودروی حامل آنها نیز مجاز است

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمود ارسالی در

      آخه اگه چنین طرحهایی اجرا نشه تا چند سال دیگه تمام شهرهای ایران یا می شه تگزاس یا می شه فلسطین اشغالی .

    • یعقوب ارسالی در

      به این نماینده محترم بفرماییدبروددرافغانستان نمایندگی کند

    • ناشناس ارسالی در

      خیالات طیبه سیاوشی هست که جهت مطرح شدن ابراز کرده

    • ناشناس ارسالی در

      به نظر میاد ساماندهی از نظر مجلس محترم یعنی آدم کشی و شلاق و زندان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه