ارسال به دیگران پرینت

به آتش کشیدن مقر حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه

تظاهرکنندگان خشمگین در سلیمانیه در منطقه کردستان عراق، مقر حزب دموکرات کردستان در کلار سلیمانیه را به آتش کشیدند.

به آتش کشیدن مقر حزب دموکرات کردستان در سلیمانیه

منطقه سلیمانیه، طی هفته گذشته، صحنه تظاهرات ضد احزاب بانفوذ کُرد بود که خواهان توقف فساد و پرداخت حقوق کارکنان منطقه کردستان در عراق هستند.

درخواست های مردمی و نمایندگان پارلمان از مراکز حقوق بشر و سازمان ملل و جامعه بین المللی برای دخالت به منظور توقف اقدامات پلیسی و سرکوبگرانه خانواده های مقامات مسئول در منطقه کردستان عراق ، افزایش یافته است.

استان سلیمانیه روز پنج شنبه گذشته ، صحنه تظاهرات ده ها تن از شهروندان از جمله کارمندان بود و این اعتراض ها به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.

نیروهای امنیتی منطقه کردستان، با گازهای اشک آور ، تظاهرکنندگان را متفرق کردند و با لوله های آب پاش درصدد متفرق کردن تظاهرکنندگان بر آمدند.

تظاهرکنندگان، شعارهایی را علیه فساد در سلیمانیه و اربیل سر دادند و اعلام کردند که حزب دموکرات کردستان در زمینه فساد با اتحادیه میهنی سهیم است.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات با اشاره به تظاهرات در شهرهای بصره ، ناصریه، کوت و بغداد گفت : باید از اهالی جنوب عراق یاد بگیریم و علیه مفسدان شورش کنیم.

وی بر لزوم تداوم تظاهرات تاکید کرد.

یک منبع نیز گفت که نیروهای امنیتی حدود 5 معلم را به علت شرکت در اعتراض ها بازداشت کردند و آن ها را در زندان کانی کومه زندانی کردند و ده ها شهروند دیگر نیز بازداشت شدند.

این منبع از استقرار بی سابقه نیروهای امنیتی در خیابان های سلیمانیه به ویژه در مرکز این شهر خبر داد.

نیروهای امنیتی ، از نزدیک شدن کارکنان و معترضان خشمگین به میدان السرای در سلیمانیه جلوگیری کردند.

شیرین امین یک نماینده پارلمان منطقه کردستان عراق در جریان متفرق کردن اعتراض ها زخمی شد.

این اعتراض های امنیتی از بیم خارج شدن اوضاع از کنترل در سلیمانیه به علت اعتراض های مردمی صورت می گیرد که خواهان اصلاحات و توافق با بغداد هستند.

 

منبع : العالم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه