ارسال به دیگران پرینت

مکزیک | تا زمانی که نتیجه انتخابات آمریکا قانونی اعلام نشود تبریک نمی‌گوییم

رئیس جمهور مکزیک گفت، تا زمانی که چالش‌های قانونی انتخابات آمریکا حل نشود به هیچ‌کدام از دو نامزد تبریک نخواهد گفت.


مکزیک  |   تا زمانی که نتیجه انتخابات آمریکا قانونی اعلام نشود تبریک نمی‌گوییم

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک روز یکشنبه اعلام کرد تا زمان اتمام چالش‌های انتخاباتی آمریکا به هیچ کدام از نامزدهای این کشور تبریک نخواهد گفت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، اوبرادور در نشستی خبری گفت: «درخصوص انتخابات آمریکا، صبر خواهیم کرد تا مسائل قانونی حل شوند».

رئیس جمهور همسایه جنوبی آمریکا افزود: «نمی‌توانم به این نامزد یا آن یکی تبریک بگویم. قصد دارم تا اتمام روند انتخاباتی صبر کنم».

این در حالی است که اوبرادور سال گذشته پس پیروزی «اوو مورالس» رئیس جمهور سابق بولیوی، علی‌رغم ادعای مخالفانش درخصوص تقلب در انتخابات، به او تبریک گفت.

شنبه شب شبکه‌های خبری «سی‌بی‌اس» و «سی‌ان‌ان» بایدن را پیروز و رئیس جمهوری منتخب خواندند. رسانه‌های دیگری نظیر «نیویور‌تایمز»، «یو‌اس‌ای تودی» و «ان‌پی‌آر» نیز پیروزی بایدن در انتخابات را اعلام کرده و وی را چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا دانستند.  فاکس‌نیوز هم با برآورد اینکه بایدن پنسیلوانیا و نوادا را برده، سرانجام بایدن را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد. 

در صورتی که بایدن پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا را برده باشد، تعداد الکترال او به ۲۹۰ می‌رسد اما مشخص نیست که آیا تیم انتخاباتی ترامپ پیروزی بایدن را تایید کند. ترامپ بر وقوع تقلب در انتخابات تأکید کرده و خود را برنده انتخابات می‌داند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه