ارسال به دیگران پرینت

نتیجه نظرسنجی از رای دهندگان آسیایی تبار | ۶۴ درصد به بایدن، ۳۵ درصد به ترامپ

براساس نظرسنجی ها حدود ۶۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی آسیایی تبار از جو بایدن حمایت کردند و ۳۵ درصد از دونالد ترامپ. این ارقام مشابه ارقام سال ۲۰۱۶ است، اما از ارقام زمان باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ کمتر است.


نتیجه نظرسنجی از رای دهندگان آسیایی تبار  |   ۶۴ درصد به بایدن، ۳۵ درصد به ترامپ

آمریکایی های آسیایی تبار بار رشدی سریع در زمره گروههای اقلیت واجد شرایط رای دادن هستند. براساس نظرسنجی انجام شده حزب جمهوریخواه در سال های اخیر به تدریج حمایت این اقلیت را بدست آورده است. اما تقریبا از هر پنج رای دهنده آمریکایی آسیایی تبار، دو نفر در هیچ یک از دو حزب ثبت نام نکرده اند. این به معنای آن است که این افراد ممکن است "رای دهندگان بلاتکلیف" باشند.

رای دهندگان آمریکایی آسیایی تبار با یکپارچه شدن فاصله دارند. آن ها دارای زمینه های مختلفی هستند از جمله کشور مبدا، فرهنگ، مذهب، و نژاد.

براساس بررسی انجام شده، آمریکایی های هندی تبار بیشتر تمایل داشتند که به جو بایدن رای بدهند، در حالی که ویتنامی تبارها تمایل به دونالد ترامپ داشتند.

اگر چه رئیس جمهور ترامپ به دلیل آن که از ویروس کرونا به عنوان "ویروس چین" نام برد، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. اما او از حمایت پرشور برخی از آمریکایی ها چینی تبار برخوردار بوده است. همچنین، همانند آمریکایی های کوبایی تبار حامی ترامپ، بسیاری از مهاجران چینی منتقد پکن، دونالد ترامپ را به دلیل ایستادگی در برابر کمونیسم تحسین کرده اند.

از نظر تاریخی، هر دو حزب عمده به قدر کافی با رای دهندگان آمریکایی آسیایی تبار ارتباط برقرار نکرده اند، به همین دلیل میزان مشارکت در این گروه اندک است. اما به زودی این گروه از رای دهندگان بقدری بزرگ خواهند شد که سیاستمداران نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه