ارسال به دیگران پرینت

ادعای آذربایجان درباره زخمی شدن رئیس‌جمهوری خودخوانده قره‌باغ

حکمت حاجی‌اف معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان روز یکشنبه مدعی شد که آرائیک هاروتیونیان رئیس‌جمهوری خودخوانده قره‌باغ و فرمانده کل نیروهای این منطقه، در بمباران نیروهای آذربایجانی به شدت زخمی شده است.

به گزارش شکبه خبری روسیاالیوم،‌ حاجی‌اف در یک نشست مطبوعاتی ادعا کرد که هاروتیونیان  در اثر حمله نیروهای ارتش آذرباجیان به شدت زخمی شد.

 

وی خطاب به رئیس‌جمهوری خودخوانده قره‌باغ گفت: در پناهگاه مخفی شدی اما ارتش آذربایجان تو را در آنجا هم پیدا کرد.

حاجی‌اف ضمن انتقاد شدید از ارمنستان،‌ دولت این کشور را تروریستی خواند و تاکید کرد که هیچ یک از حملات به خاکش را بی پاسخ نمی‌گذارد.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری خودخوانده قره‌باغ ساعاتی پیش، از حمله موشکی نیروهای این منطقه به شهر گنجه دومین شهر بزرگ آذربایجان خبر داد و تهدید کرد که نیروهایش مواضع نظامی شهرهای بزرگ در عمق اراضی آذربایجان را هدف قرار می‌دهند.

در همین راستا، نیروهای ارتش آذربایجان طی روزهای اخیر شهر خانکندی پایتخت جمهوری خودخوانده قره‌باغ را بارها بمباران کردند.

مقامات جمهوری خودخوانده قره‌باغ پیشتر اعلام کردند که حمله نیروهای این جمهوری باعث تخریب فرودگاه نظامی گنجه شده است. این در حالی است که دولت باکو این ادعا را قاطعا رد و اعلام کرد که نیروهای قره‌باغ مرکز غیرنظامی را بمباران کردند که در اثر آن دو غیرنظامی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

 طی روزهای اخیر تنش‌ها بر سر منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل "حق تعیین سرنوشت" خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است. گروه مینسک که با هدف میانجیگری بین دو طرف شکل گرفته است در مدت بیش از دو دهه فعالیت خود کارکرد موثری نداشته است. جمهوری اسلامی ایران که با هر دو طرف مناقشه روابط حسنه ای دارد، بارها برای کاهش تنش بین دو طرف اعلام آمادگی کرده است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه