ارسال به دیگران پرینت

روحانی | در جنگ اقتصادی هستیم، نه تحریم اقتصادی

رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت با اشاره به شرایط کشور تاکید کرد که در جنگ اقتصادی هستیم نه فقط تحریم اقتصادی.

روحانی  |  در جنگ اقتصادی هستیم، نه تحریم اقتصادی

حجت‌الاسلام«حسن روحانی» رئیس‌جمهور در جلسه صبح امروز نهم مهرماه ۹۹ هئیت دولت با اشاره به اقدامات دولت اظهار داشت: در سال جهش تولید وظیفه مضاعفی بر عهده است، موضوع مهم دیگر صادرات ما است. بار اصلی تامین ارز در سال‌های گذشته بر دوش مسئله نفت و میعانات گازی بوده که اکنون با مشکلاتی در آن مواجه هستیم و شرایط مثل سابق نیست.

وی با بیان اینکه برخی از دوستانی در فضای مجازی می‌گویند که شما نسبت به دولت قبل می‌گفتید که تحریم‌ها کارساز نبوده و مساله مدیریت است، گفت: خواهش می‌کنم که به این نکته توجه کنید که جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده است؛ آنچه که در گذشته اتفاق افتاده تحریم بوده نه جنگ.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما در شرایط قبل از این دولت در روزهای سخت حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم آن هم با قیمت ۱۲۰ دلار و در روزهایی که قیمت آن پایین آمده بود به ۱۰۴ دلار رسید، اما همواره قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بوده است. در همان شرایط تحریم صادرات نفت حدود یک میلیون بشکه بود؛ بانک‌های ما در شرایطی که امروز هستند نبودند، شرایط بهتری را داشتند؛

وی گفت: البته در دولت یازدهم شرایط بهتر شد و از لیست سیاه اف ای تی اف هم خارج شدیم که در ادامه متاسفانه مشکلاتی به وجود آمد به دلیل اینکه برخی از لوایح چهارگانه که دولت به دنبال آن بود و مورد تاکید دولت و سران سه قوه بود، در ادامه راه با مشکلاتی برای تصویب مواجه شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه