ارسال به دیگران پرینت

چین | ممنوعیت دیدار بی اجازه آمریکایی‌ها‌ در هنگ‌کنگ

دولت چین فرمانی را صادر کرده که طبق آن دیدار مقام‌های آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ با سیاستمداران و مقام‌های این جزیره به صدور اجازه وزارت خارجه چین منوط شده است.

چین  |  ممنوعیت دیدار بی اجازه آمریکایی‌ها‌ در هنگ‌کنگ

به دنبال فشارهای ضد چینی واشنگتن و اعمال محدودیت‌ها علیه دیپلمات‌ها و مقام‌های چینی در آمریکا، پکن در اقدامی تلافی جویانه دیدارهای دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ را به صدور مجوز وزارت خارجه چین منوط کرد.

بنا بر گزارش آناتولی، برخی رسانه‌های محلی در چین خبر دادند که پکن در اقدامی علیه اقدامات اخیر آمریکا ضد دیپلمات‌ها و شهروندان چینی، دیدارهای مستقیم دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ را ممنوع کرده و انجام این دیدارها را به مجوز وزارت خارجه چین منوط کرد.

طبق گزارش‌ها، دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هنگ کنگ اکنون برای دیدار با مقام‌ها، شخصیت‌ها و سیاستمداران این جزیره باید از وزارت خارجه چین مجوز بگیرند.

«ساوت چاینا مرنینگ پُست» گزارش داد، طبق فرمان دولت چین دیپلماتهای آمریکایی برای هر گونه دیدار رسمی، خصوصی و یا شرکت در جلسات و نشستها با «هر سازمان عمومی یا خصوصی چینی یا گروه و پرسنل آن» باید از پکن مجوز بگیرند.

این فرمان دولت چین بعد از آن رسانه‌ای شد که به «فلیکس چونگ کوآن-پان» رهبر حزب لیبرال هنگ کنگ گفته شد، دیدار سرکنسول آمریکا در هنگ کنگ با او بدون صدور مجوز وزارت خارجه چین ممکن نیست.

سرکنسول آمریکا در هنگ‌کنگ خواهان دیدار با رهبر این حزب سیاسی در هنگ کنگ بود.

طبق گزارش‌ها، دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ به رهبر حزب لیبرال این جزیره اعلام کرد که اکنون «زمان مناسبی برای دیدار او با نماینده ارشد ایالات متحده آمریکا نیست».

چین خطاب به سرکنسول آمریکا در هنگ کنگ، «جانشینانش یا هر پرسنلی که به نمایندگی از او کار می‌کند»، اعلام کرده که باید قبل از هر گونه دیدار یا نشست با هر مقام دولتی محلی چین در هنگ کنگ، ابتدا از دفتر کمیسیونر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ مجوز دریافت کنند».

ممنوعیت دیدار بدون مجوز آمریکایی‌ها در هنگ کنگ در شرایطی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها آن را «تلافی» پکن در برابر اقدامات محدودساز واشنگتن علیه فعالیت‌های دیپلماتهای چین در ایالات متحده ارزیابی می‌کنند.

همین ماه گذشته بود که وزارت خارجه آمریکا دیدار و حضور دیپلماتهای چینی در هر دانشگاه یا مراسم فرهنگی با حضور بیش از ۵۰ نفر را به صدور مجوز وزارت خارجه آمریکا منوط کرد.

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه