ارسال به دیگران پرینت

علی‌اصغر پورمحمدی باید با کار خداحافظی کند؟

هوای جام‌جم ابری است مثل خیلی روزهای دیگر؛ همان روزهایی که تصور می‌شد با تخصیص برنامه‌ها به یک جریان و نادیده گرفتن جریان دیگر که اکثریت مردم کشور به آن علاقه دارند، می‌توانند حضور خودشان در ساختمان صداوسیما را تضمین کنند اما این تفکر ناشی از عدم شناخت روحیات خودی‌هایشان بود. شاید در روز نخست که کلید جام‌جم به آنها سپرده شد و صدای کف و تشویق همفکرانشان را می‌شنیدند هیچگاه این تصور را نداشتند که ماندگاری این حمایت‌ها وابسته به منافعی خواهد بود که از برنامه‌های ساختمان جام‌جم به آنها می‌رسد و به محض پایان یا کاهش، دوستان دیروز در معرفی جانشین ریاست رسانه ملی و زیر سوال بردن کار او از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

علی‌اصغر پورمحمدی باید با کار خداحافظی کند؟

رفتن علی عسگری، هدف اصولگرایان

چالش خودی‌ها در صداوسیما جدی است و در این میان بیشترین خسارت و ضرر متوجه علی عسگری رئیس این سازمان است که همانند روسای قبلی صداوسیما تصور می‌کرد با حذف و کنترل انتشار دیدگاه‌های جریان اصلاح‌طلب از رسانه‌ملی از محبوبیت و ماندگاری برخوردار خواهد شد که اشتباه بزرگی بود. مشخص نیست آیا علی عسگری سود بیشتری به یک طیف جریان اصولگرایی رسانده که طیف دلواپس دیگر این جریان بر طبل تغییر او می‌زند یا علی عسگری اینکه با توجه به نزدیک بودن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری مانع سهم‌خواهی بیشتر اصولگرایان شده است که چنین بر او می‌تازند. سایت فارس من وابسته به خبرگزاری فارس معتقد است که این تغییرات باید انجام شود و در نامه‌ای به مقام معظم رهبری آورده است: «از جنابعالی تقاضا داریم بعد از پایان ریاست جناب علی عسگری، جناب دکتر علی‌اصغر پورمحمدی را به‌سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب کنید. دکتر پورمحمدی دارای سابقه درخشان مدیریت در سازمان صداوسیما و دارای روابط خوب با اصحاب هنر و ورزش هستند و بسیار خواهان پیشرفت تلویزیون در این دنیای رقابت هستند.»

علی عسگری نباشه...

نکته قابل‌تامل درخواست اصولگرایان دست به دامان شدن آنها به یک مدیر بازنشسته است. در ابتدا خبرگزاری فارس در سال 95 نوشت: «علی‌اصغر پورمحمدی» مدیر 59ساله شبکه سه سیما پس از سال‌ها فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما و همچنین تصدی پست‌های مختلف از روز گذشته -اول شهریورماه- به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

دو سال گذشت و باز دیگر 26 آبان 97 فارس نوشت: «علی‌اصغر‌ پورمحمدی» از مدیران پرسابقه و پرحاشیه صداوسیما که مدیریت شبکه سه و معاونت سیما از جمله خدمات او به شمار می‌رود، نیز از جمله بازنشستگانی است که با اعمال این قانون باید ساختمان جام‌جم را ترک کند.

همچنین 10 شهرویور 97 نوشت: «علی‌اصغر پورمحمدی پس از 39 سال فعالیت در سازمان صداوسیما و اعلام یک‌بار بازنشستگی در سال 95، چند روز پیش، بار دیگر بازنشسته شد و بااین‌حال هنوز به کار خود ادامه می‌دهد. علی‌اصغر پورمحمدی که چندی پیش با انتصاب علی فروغی به مدیریت شبکه سه به‌عنوان قائم‌مقام معاون سیما منصوب شد، از جمله مدیران ارشد سازمان صداوسیما به شمار می‌آید که مشمول این قانون است و باید با کار خداحافظی کند و صندلی مدیریت را به دیگران بسپارد. با وجود آنکه مبنای قانون بازنشستگی در صداوسیما بر اساس 25 سال سابقه است، ولی بااین‌حال بسیاری از مدیران و مسئولان ارشد این سازمان بیش از 30 سال است که به صندلی‌های مدیریتی تکیه داده‌اند. پورمحمدی که از سال 58 فعالیت خود را در سازمان صداوسیما آغاز کرده است، طبق این قانون می‌بایست در سال 83 بازنشسته می‌شد که این اتفاق رخ نداده و او پس از آن نیز به فعالیت خود ادامه داده است.»

سلمانی‌ها بیکار می‌شوند

یاد آن روزها بخیر که اصولگرایان سرشکسته از شکست‌های پیاپی انتخاباتی بیش از هر موضوعی بر وحدت تاکید و به قولی هوای همدیگر را داشتند اما از زمانی که توانستند به دلیل شرکت محدود مردم در انتخابات به بهارستان راه پیدا کنند و خیالشان راحت شد از وحدتی که دم می‌زدند غافل شدند و به یکدیگر گیر دادند. چالش دلواپسان در صداوسیما هم موضوع قابل تاملی است.

رنجبران و یامین‌پور سابقه طولانی در دلواپسی و مقابله با اصلاح‌طلبان دارند و زمانی که این دو مجری به هم گیر می‌دهند یعنی حال جام‌جم خوب نیست! در ابتدا یامین‌پور یکی از مجریان برنامه جهان‌آرا بود که چند ماهی است پخش آن متوقف شده، نوشت: «چندی پیش کانال «صرفا جهت اطلاع» آن‌چنان‌که در تصویر می‌بینید، ضمن حذف خبر توهین‌آمیز و کذبش علیه [برنامه] # جهان_ آرا و # ثریا و عذرخواهی، با شکایت ما شماره کارت پرداخت‌کننده‌ پول را در اختیارمان قرار داد.

کارت متعلق به خانم آرزو.ش یکی از کارکنان آقای رنجبران، مسئول روابط‌عمومی صداوسیما بود. تمام اطلاعات در اختیار حراست سازمان قرار داده شده، ولی هنوز معلوم نیست رنجبران با کدام مجوز برای انتشار اخبار کذب به کانال‌ها و پیج‌های زرد اینستاگرام پول پرداخت کرده. نه از ما عذرخواهی شده و نه مسئول خاطی صداوسیما برکنار شده!».

پس از آن رنجبران در مقام پاسخ به ادعاهای یامین‌پور نوشت: «جناب یامین‌پور، بعد از گذشت ماه‌ها از جریان‌سازی‌هایی که پیش‌زمینه تلاش ناکام برای فتح مجلس بود، چه اهداف جدیدی شما را ترغیب به تحرکات تازه با توسل به دستاویزهای رنگ‌ورورفته هفت‌ماه پیش کرده است؟» داستان به اینجا ختم نشد و محسن مقصودی، دیگر مجری برنامه ثریا در پاسخ به رنجبران چنین نوشت: «مجرمین خودشان می‌دانند با جعل خبر و پرداخت هزینه به کانال‌های زرد فضای مجازی، چه کار کثیفی علیه این دو برنامه انقلابی کرده‌اند و لذا همان موقع پس از شکایت ما و ارسال احضاریه دادسرا برای عامل خود، به سرعت افراد معروفی را واسطه کرده‌اند تا ما از شکایتمان صرف‌نظر کنیم.» و این داستان هنوز ادامه دارد...

در نهایت ...

صندلی علی عسگری لغزان است و تصور می‌شود برخی اصولگرایان از تلاشی برای تضعیف او دریغ نکنند؛ البته علی عسگری هم بی‌تقصیر نیست. او با کنار زدن چهره‌هایی مانند عادل فردوسی‌پور از صداوسیما احتمال حمایت حداقلی از خودش را از دست داد و اکنون گوی و میدان در دست یاران دیروز و منتقدان امروز اوست.

 

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه