ارسال به دیگران پرینت

اقدامات عجیب و غریب دیگر عادی شده است

مــطهره شفیعی: چه هدفی دارد؟ باز هم می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهور و پس از ردصلاحیت شود یا با علم به اینکه دیگر قرار نیست کلید پاستور را به او بدهند، سعی در جلب گروه‌های دیگر به‌عنوان هوادار خودش است چراکه هواداران سابق این مرد تاب اظهارات و اقداماتش را نداشتند و از حمایت گذشته خود اعلام برائت کردند. در نهایت شاید تمایل داشته باشد به نحوی با برهم‌ریختن قواعد سیاسی و خط‌قرمزهای تعیین‌شده، خود را متفاوت نشان دهد. احمدی‌نژاد تلاش زیادی می‌کند تا منکر آنچه شود که در زمان ریاست‌جمهوری او رخ داد ازجمله فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر.

اقدامات عجیب و غریب دیگر عادی شده است

احمدی‌نژاد بدون خط قرمز!

اقدامات عجیب و غریب احمدی‌نژاد دیگر عادی شده است و باید هر زمان در انتظار اظهارات و اقدامات غیرمتعارف از سوی او بود؛ مانند گفت‌وگوی اخیرش با رادیو فردا یعنی رسانه‌ای که گفت‌وگو و تعامل با آن مورد پذیرش نبوده است. احمدی‌نژاد در حالی با رادیوفردا گفت‌وگو کرد که تعدادی از روزنامه‌نگاران در بهمن 91 یعنی در آخرین سال ریاست‌جمهوری از سوی وزارت اطلاعات دولتش به اتهام ارتباط با برخی رسانه‌های خارج کشور بازداشت شدند! تفاوت رویکرد احمدی‌نژاد در اینجا مشخص‌تر می‌شود که خبرنگار رادیو فردا به او می‌گوید: «شما که رئیس‌جمهور بودید هیچ‌وقت با رسانه ما صحبت نکردید. من و همکارانم هم که به نیویورک سفر می‌کردیم برای پوشش خبری سفرهای شما برای شرکت در مجمع عمومی‌ سازمان ملل، حتی به اجلاس‌ خبری شما دعوت نمی‌شدیم. چطور شد الان تصمیم گرفتید وقت‌تان را در اختیار ما بگذارید و به ما وقت گفت‌وگو بدهید؟» و احمدی‌نژاد چنین واکنش نشان داد: «آن موقع که کنفرانس خبری ما آزاد بود. در سازمان ملل می‌گذاشتیم همه می‌آمدند می‌نشستند دیگر.» گفت‌وگو‌کننده تاکید کرد که این ممانعت از سوی تیم احمدی‌نژاد و نه سازمان ملل بوده است! رسانه‌های اصولگرای زیادی به این گفت‌وگو واکنش نشان ندادند که دلیلش شاید نداشتن پاسخی برای دفاع از احمدی‌نژاد باشد اما برخی از این رسانه‌های اصولگرا به انتقاد از اقدام احمدی‌نژاد پرداختند مانند مثلث که نوشت: «محمود احمدی‌نژاد در اقدامی ‌عجیب و تامل‌برانگیز با رسانه معاند رادیو فردا که به هزینه کنگره آمریکا و تحت نظر آژانس رسانه‌های جهانی ایالات‌متحده اداره می‌شود گفت‌وگو کرد. احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با «گلناز اسفندیاری»، مجری رادیو فردا درخصوص نامه به محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ایران و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، فیلتر توئیتر، رابطه رژیم‌صهیونیستی با بحرین و امارات و ... صحبت کرده است.» زمانی که خبرنگار حصر رقبای انتخاباتی او در سال 88 را یادآوری کرد، چنین واکنش نشان داد: «من با حصر و زندانی شدن و محدودیت برای هر انسانی، در هر زمینه‌ای، مخالفم این را بارها اعلام کرده‌ام.»

هر روز یک روایت از خس و خاشاک

نکته قابل تامل در این گفت‌وگو آنجاست که احمدی‌نژاد مانند بسیاری از مواقع، برای فرار از پاسخگویی راهی جز متهم کردن پرسشگر به عدم اطلاع از واقعیت ندارد. به عنوان نمونه، وقتی خبرنگار رادیو فردا از او می‌پرسد: «شما کسانی را که علیه شما اعتراض کردند خس و خاشاک خواندید. آیا پشیمانید از این حرفی که زدید؟» اینگونه پاسخ می‌دهد: «نه، این یک تحریفی است که انجام شده و فکر می‌کردم که شما با مطالعات بیشتری در این گفت‌وگو شرکت کنید.» و زمانی که با سماجت خبرنگار که می‌گوید: «تحریف نیست آقای احمدی‌نژاد، این را شما گفتید.» چنین می‌گوید: «بله، آن کسانی که شیشه می‌شکستند، آتش می‌زدند اموال مردم را. نه مردمی‌ که تظاهرات می‌کردند.» در نهایت خبرنگار می‌گوید: «پس فقط منظورتان آن دسته بود؟» که احمدی‌نژاد دیگر طاقتش تمام می‌شود و چنین گفت: «اینکه بارها گفته شده دیگر. حالا شما دوباره زنده‌اش می‌کنید نمی‌دانم منظورتان چیست.» مشخص نیست چرا احمدی‌نژاد اظهارات گذشته خود را فراموش می‌کند. به عنوان نمونه، سال 96 هم زمانی که از او درباره ذکر خس و خاشاک سوال شد گفته بود: «اگر واقعا به کسی توهین کرده باشم من عذرخواهی می‌کنم! من به مردم خس و خاشاک گفتم؟» تناقض مواجهه احمدی‌نژاد با خس و خاشاک در دو مقطع زمانی قابل تامل است. شاید تفاوت اهداف او در هر سال سبب شده که واکنش و پاسخگویی‌اش درباره خس و خاشاکی که سال 88 بر زبان آورد متفاوت باشد!

فیلترکنندگان و فیلترشکن‌فروشان

بخش‌هایی از اظهارات احمدی‌نژاد با رادیو فردا قابل تامل است؛ مانند آنچه درباره فیلتر بودن شبکه‌های ‌مجازی بر زبان آورد. تعدادی از شبکه‌های اجتماعی در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد فیلتر شد که توئیتر از آن جمله بود اما او پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش به فعالیت در توئیتر پرداخت. این دوگانگی چنان واضح بود که حتی نیوزویک نوشت: «فیلترینگ توئیتر در ایران از میراث دوران هشت‌ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد است اما حالا بالاخره خود او نیز به‌رغم فیلتر بودن توئیتر در ایران، به این شبکه اجتماعی پرمخاطب پیوسته است.» و در همان زمان واشنگتن‌پست در گزارشی در این باره آورد: «او در دوره‌ای که توئیتر در ایران فیلتر شد رئیس‌جمهور بود اما حالا او خود به این شبکه (توئیتر) پیوسته و با گذاشتن یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی روی توئیتر پست‌هایی با مضامین رحمت و عشق نوشته است.» اکنون احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال رادیوفردا که «برای دسترسی به توئیتر از چه فیلترشکنی استفاده می‌کنید؟ توئیتر در ایران فیلتر شده، فکر می‌کنم زمان شما هم فیلتر شد. نه؟» گفت: «‌‌من یادم نمی‌آید، در اینجا فیلتر به این معنا نیست. همان‌ها که فیلتر می‌کنند در ایران خودشان فیلترشکن می‌فروشند.» و در واکنش به اظهارات خبرنگار که گفت: «به‌هرحال فیلتر هست. فیس‌بوک فیلتر است، توئیتر فیلتر است…» ÇÙåÇÑ ÏÇÔÊ: «åãÇäåÇ ˜å ÝíáÊÑ ã흘ääÏ ÝíáÊÑÔ˜ä åã ãíÝÑæÔäÏ. ÈååÑÍÇá åÓÊäÏ ÏÑ ÂäÌÇ. ãåã äíÓÊ ÝÞØ í˜ åÒíäå ÇÖÇÝå ã흁ÑÏÇÒäÏ.»

احمدی‌نژاد به دنبال فتنه است

احمدی‌نژاد به دلیل عملکرد و اظهاراتش که نمونه اخیر آن همین مصاحبه با رادیو فرداست همان جایگاه اندکش در میان اصولگرایان و یاران سابقش را از دست داده است و آنها حاضر نیستند نامشان کنار احمدی‌نژاد قرار گیرد. قدیری ابیانه از اصولگرایانی بود که در ابتدای ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد از او حمایت می‌کرد اما پس از مدتی رفتارهای احمدی‌نژاد را دارای نسبتی با اصولگرایی ندید و منتقد او شد. اخیرا هم در پاسخ به اینکه شرایط برای روی کار آمدن احمدی‌نژاد مهیاست؟ اظهار کرد: قطعا احمدی‌نژاد اعلام کاندیداتوری می‌کند و مسلما ردصلاحیت می‌شود و در نهایت تلاش می‌کند فتنه‌ای به راه بیندازد که موفق نخواهد شد، البته فردی که به معنای دقیق کلمه اصولگرا باشد برنامه‌هایی را باید ارائه بدهد که به نفع مردم و قابل دست‌یابی باشد. این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه احمدی‌نژاد با حمایت اصولگرایان به قدرت رسید و یکی از شعار‌های وی آوردن نفت بر سر سفره مردم بود، خاطرنشان کرد: معتقد به این هستم که جای نفت سر سفره نیست، بلکه باید از این مواهب در جهت ایجاد زیرساخت‌ها استفاده کنیم و از آن طریق، باید زمینه ایجاد اشتغال و تولید بیشتر را فراهم کنیم و سفره مردم از طریق کار و تلاش با عزت همگان تامین شود. قدیری‌ابیانه ضمن ارزیابی نتیجه انتخابات 1400 یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده پیروزی با اصولگرایان است.

 

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه