ارسال به دیگران پرینت

در نخستین روز کاری‌اش

نخست‌وزیر ژاپن متعهد شد انتظارات مردم کشورش را برآورده کند

نخست وزیر جدید ژاپن امروز (پنج‌شنبه) در نخستین روز کاری‌اش متعهد شد تا دولتش در راستای تحقق انتظارات مردم این کشور عمل کند.

نخست‌وزیر ژاپن متعهد شد انتظارات مردم کشورش را برآورده کند

به نقل از خبرگزاری کیودو، یوشیهیده سوگا یک روز پس از انتصاب و تشکیل کابینه‌، امروز کار خود را به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن آغاز کرد.  

وی به خبرنگاران در دفتر نخست وزیری گفت: دیروز من دستورات لازم را به وزرا دادم و فردا در مراسم انتصاب معاونین وزرا سخنرانی خواهم کرد. ما باید دولتی را به راه اندازیم که برای مردم کار کند، نتایج ملموس بدست آورد و انتظارات مردم را برآورده کند.

علی‌رغم این حقیقت که نشست دولت قبلی چهارشنبه شب برگزار شد و کنفرانس خبری در سطح وزرا نیمه شب برگزار شد، سوگا در نخستین روز کاری‌اش راس ساعت هشت صبح به وقت محلی در دفتر نخست وزیری حضور یافت.

وی روز چهارشنبه در نخستین کنفرانس خبری‌اش به عنوان نخست وزیر ژاپن متعهد شد تا اقتصاد را احیا کند و ویروس کرونا را تحت کنترل درآورد.

سوگا تاکید داشت که برای پیشبرد سیاست‌های تعبیه شده توسط شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن که به خاطر بیماری از سمت خود کناره‌گیری کرده، تلاش خواهد کرد.

کاتسونوبو کاتو، دبیر کابینه جدید ژاپن گفت: دولت جدید برنامه مقابله با ویروس کرونا را که توسط دولت قبلی در نظر گرفته شده بود، به طور کامل اجرا خواهد کرد؛ برنامه‌ای که اقداماتی را از تضمین واکسن برای تمامی مردم گرفته تا گسترش تست‌های کرونا شامل می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین مساله جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به حالت عادی درآوردن فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و احیای آنهاست.

درخصوص جبهه دیپلماتیک، کاتو گفت:‌ دولت سوگا متعهد شده تا روابط نزدیکی با همسایگان ژاپن از جمله روسیه برقرار کند و مساله اتباع ژاپنی ربوده شده در کره شمالی در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی را حل کند و افراد ربوده شده را از طریق همکاری بین‌المللی به خانه بازگرداند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه