ارسال به دیگران پرینت

مقام سابق افغاستان به جرم دزدی از بودجه عمومی محکوم شد

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرده است که احمد یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات از سوی دادگاه فدرال آمریکا به جرم دزدی از بودجه عمومی این کشور به شش ماه حبس خانگی محکوم شده است و سه سال هم تحت نظارت (رفتارسنجی) قرار خواهد داشت.

مقام سابق افغاستان به جرم دزدی از بودجه عمومی محکوم شد

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خامه‌پرس گزارش داد، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در دادگاه اتهامات وارده بر خود را پذیرفت و به عنوان بخشی از توافق دعوی، به بازگرداندن کامل پول دولت آمریکا توافق کرده بود.

اتهام علیه نورستانی در ماه مه سال ۲۰۱۹ مطرح شد و پس از آن سایت وزارت دادگستری آمریکا در یک بیانیه‌ اعلام کرد که نورستانی در دادگاهی اعتراف کرده که بیش از ۱۰۰ هزار دلار آمریکایی را از حکومت آمریکا به شکل غیرقانونی دریافت کرده و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سفرهای پنهانی بیرون از آمریکا داشته‌ است. نورستانی این مقدار پول را به هدف دریافت پول در نظر گرفته شده برای افراد مسن‌ و معلول ساکن آمریکا (SSI) از اداره تأمین خدمات اجتماعی آمریکا در سال ۲۰۱۵ دریافت کرده‌ است.

براساس قانون آمریکا؛ فرد گیرنده SSI باید در آمریکا زندگی کند و هرگونه سفر خود به خارج از ایالات متحده را که بیش از سی روز به طول انجامد گزارش کند، درحالیکه نورستانی بارها سفر و اقامت خارجی خود از اداره تامین خدمات اجتماعی را پنهان کرده و دروغ گفته‌ است.

همچنین فرد واجد شرایط دریافت SSI باید تمام منابع مالی خارجی خود را به اداره تامین اجتماعی گزارش کند.

نورستانی اعتراف کرده است که به اداره رفاه اجتماعی درباره سفرها و محل اقامتش بارها دروغ گفته است.

او به طور غیرقانونی بیش از ۲۷ هزار دلار از این اداره دریافت کرده و همچنین بیش از ۷۳ هزار دلار هم خرج هزینه‌های درمانی او شده است.

در گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده آمده بود که در این تحقیقات بازرس ویژه دولت آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) نیز همکاری کرده است.

یوسف نورستانی ۷۲ ساله سن دارد وی پیش از این به عنوان والی ولایت هرات خدمت کرده بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ کشور به عنوان رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ایفای وظیفه کرده بود.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، نورستانی را به عنوان سناتور انتصابی به مجلس سنا معرفی کرد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه