ارسال به دیگران پرینت

قدردانی دوباره رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران: به دلایل امنیتی، نمی‌توانم جزئیات همکاری دو کشور را افشا کنم

مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن قدردانی مجدد بابت کمک‌های ایران در حوزه انرژی، گفت که به دلایل امنیتی نمی‌تواند جزئیات ابعاد کامل همکاری‌های دو کشور را افشا کند. او گفت: «ما در حال کمک به یکدیگر هستیم. به نظرم تجربه ایران به ما کمک می‌کند که ظرفیت مدیریتی خود را تقویت کنیم و پروژه‌ها را توسعه دهیم».

قدردانی دوباره رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران: به دلایل امنیتی، نمی‌توانم جزئیات همکاری دو کشور را افشا کنم

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن قدردانی مجدد بابت کمک‌های ایران در حوزه انرژی، گفت که به دلایل امنیتی نمی‌تواند جزئیات ابعاد کامل همکاری‌های دو کشور را افشا کند.

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) مجدداََ بابت کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا قدردانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مادورو در سخنرانی تلویزیونی با تشکر از کمک‌های ایران در حوزه انرژی به ونزوئلا، گفت: «ما در حال کمک به یکدیگر هستیم. به نظرم تجربه ایران به ما کمک می‌کند که ظرفیت مدیریتی خود را تقویت کنیم و پروژه‌ها را توسعه دهیم».

بر این اساس، وی با بیان اینکه ونزوئلا اکنون با آمریکا و کشورهای غربی در جنگ قرار دارد، گفت نمی‌تواند جزئیات بیشتری از تمام ابعاد کمک‌های ایران را به صورت کامل افشا کند زیرا باید آنها را محرمانه نگاه دارند.

مادورو در ادامه مجدداََ به اظهار نظر درباره ادعاهای رئیس‌جمهور کلمبیا مبنی بر تلاش دولت ونزوئلا برای خرید موشک از ایران پرداخته و تصریح کرد این ایده خوبی است که پیشتر به آن فکر نکرده بود ولی اکنون اگر امکان داشته باشد، از ایران موشک‌هایی را خریداری می‌کند.

وی پیشتر نیز خرید موشک از ایران را ایده خوبی دانسته و از وزیر دفاع خود خواست تا در این باره با ایران گفت‌وگو کند.

پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا از نهایی شدن توافقنامه‌های تجاری با این کشور واقع در آمریکای لاتین خبر داده بود.

هفته قبل نیز مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و ونزوئلا با حضور مقامات ارشد این کشور و سفیر کشورمان در کاراکاس برگزار شد.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه