ارسال به دیگران پرینت

احیای داعش در رقه سوریه

طی ماه‌های اخیر درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای مسلح داعش در اطراف منطقه التنف تحت کنترل آمریکا رخ داده که نشان از تلاش و تمایل این کشور برای احیای داعش در رقه سوریه دارد.

احیای داعش در رقه سوریه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای مسلح وابسته به داعش در منطقه الرصافه در حومه استان رقه هنگام عبور گشت ارتش رخ داد.

یک منبع میدانی گفت، نیروهای داعش تلاش کردند علیه خودرو گشتی ارتش کمین کنند و به سمت این خودروی حامل تعدادی نیروی ارتش در منطقه الرصافه حمله ور شدند. در پی این حمله، درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد و در اثر آن یک تن از نیروهای داعشی کشته و بیش از ۲۰ تن زخمی شدند و در میان نیروهای ارتش هم یک تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این منبع، نیروهای داعش از دو ماه پیش از طریق گروه‌های مخفی خود که حملات پراکنده‌ای را به پایگاه‌های ارتش سوریه اجرایی می‌کنند، تلاش دارند وارد منطقه الرصافه و در کل حومه استان رقه شوند. این گروه‌های مخفی در حملات خود از خطوط فرعی امدادرسانی که دو بادیه رقه و حمص را تا منطقه التنف -تحت کنترل نیروهای آمریکایی- به هم متصل می‌کند، استفاده می‌کنند.

منبع مذکور گفت، نیروی هوایی سوریه هفته گذشته چندین خودروی داعش را که از منطقه التنف به سمت بادیه حماة و رقه در حرکت بود، منهدم کرد.

منطقه غرب و جنوب غربی استان دیرالزور، جنوب شرقی استان رقه در شرق سوریه و بادیه حمص به سمت بیابان و بادیه منطقه التنف واقع در مرزهای سوریه - اردن راه دارد. پایگاه غیرقانونی ارتش آمریکا در منطقه التنف قرار دارد؛ جایی که بقایای داعش به شکل گسترده‌ای در آن فعالیت می‌کنند.

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه