ارسال به دیگران پرینت

حساب ایران با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ «صفر» است

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علاوه بر بدهی‌های قبلی به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، حق عضویت خود به این آژانس بابت سال جاری را هم پرداخت کرده و بدین ترتیب هیچ حسابی با وادا ندارد.

حساب ایران با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ «صفر» است

 آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) تنها مرجع تصمیم گیرنده در زمینه دوپینگ است و حتی فدراسیون بین المللی تمام رشته ها و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم ملزم به تبعیت از فعالیت ها و تصمیماتش هستند.

نهادهای داخلی مبارزه با دوپینگ در کشورهای مختلف نیز به عنوان عضوی از آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ طبق قوانین این آژانس، کنترل دوپینگ داخلی خود را دنبال می‌کنند. وادا از این نهادها سالانه مبلغی به عنوان حق عضویت دریافت می کند.

رقمِ حق عضویت کشورهای مختلف در وادا متفاوت است اما برای هر سال جدید به طور مشترک با ۸ درصد افزایش، تعیین می شود. مبلغ حق عضویت باید سالانه پرداخت شود این در حالی است که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) بابت این موضوع و عدم پرداختی در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به وادا بدهکار بود.

البته امروز نه تنها این بدهی ها پرداخت شده، بلکه حق عضویت سال جاری میلادی هم پرداخت شده و بدین ترتیب حساب نادو با وادا «صفر» شده است.

نادو ایران در یک مرحله مبلغ ۱۶۷ هزار و ۵۱۵ دلار کانادا بابت حق عضویت سه سال متوالی خود به حساب وادا واریز کرد تا حداقل سال جاری را بدون بدهی به این نهاد بین المللی سپری کند.

حق عضویت ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در وادا برای دو سال گذشته میلادی به ترتیب ۴۷.۲۴۰ و ۵۵.۸۶۶ دلار کانادا بود. این مبلغ برای سال جاری میلادی هم ۶۴ .۴۰۸ دلار کانادا تعیین شد که همگی پرداخت شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه