ارسال به دیگران پرینت

بیش از 60 ناو جنگی روسیه دراقیانوس‌ها در حال انجام ماموریت

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: در زمان حاضر حدود 60 فروند ناو یا کشتی پشتیبانی نظامی روسیه در اقیانوس‌ها در نقاط مختلف جهان در حال انجام ماموریت هستند.

بیش از 60 ناو جنگی روسیه دراقیانوس‌ها در حال انجام ماموریت

. به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در مراسم آغاز ساخت دو کشتی ویژه هوابرد در کارخانه «زالیو» (بروسی خلیج) شهر کرچ در شبه جزیره کریمه که همزمان با آغاز ساخت چهار ناو و زیردریایی اتمی در دو کارخانه کشتی‌سازی روسیه انجام گرفت، گفت: ناوگان روسیه در تامین امنیت این کشور نقش مهمی ایفا می کند.

پوتین در این مراسم که آغاز ساخت دو ناو هوابرد به نام های «ایوان روگوف» و «میتروفان موسکالنکو» در آن اعلام شد، خاطرنشان کرد: امروز در سه کارخانه کشتی‌سازی روسیه، ساخت شش ناو و زیردریایی اتمی آغاز می‌شود که قادر خواهند بود در ماموریت‌های دور دست شرکت کنند. وی ادامه داد: در اینجا در کرچ ساخت دو ناو هوابرد، در کارخانه کشتی‌سازی «سورنایا ورف» سن‌پترزبورگ دو ناو و در کارخانه سوماش در بندر سورودوینسک ساخت دو زیردریایی اتمی آغاز می‌شود. رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ناوهای جدید به تسلیحات و سیستم‌های پیشرفته و سیستم هدایت و ارتباط مخابراتی دور مجهز خواهند شد.

این ناوها توانمندی ناوگان نظامی روسیه را تقویت و امکانات استراتژیک را افزایش خواهد داد. وی افزود: ناوگان نظامی روسیه همواره به صورت مطمئن از مرزهای روسیه دفاع کرده است و در عصر ما نیز نقش بسیار مهمی در تامین ثبات روسیه برعهده دارد و در دفاع از منافع ملی کشور محکم ایستاده است و به حفظ موازنه راهبردی و ثبات جهان کمک می‌کند. پوتین خاطرنشان کرد: در نقاط کلیدی اقیانوس‌های جهان، حدود 60 ناو و کشتی پشتیبانی نظامی روسیه در حال انجام ماموریت هستند و تقریبا نیمی از این ناوها در محدوده های دور دست قرار دارند. وی ادامه داد: این گونه ماموریت‌های دریایی دور دست توانمندی گسترده ناوگان روسیه را نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر به صورت مدام پیگیری شده است.

به گفته پوتین، روسیه دارای سواحل بسیار طولانی است و به سه اقیانوس دسترسی دارد و به همین دلیل توسعه ناوگان نظامی ادامه خواهد داشت. رئیس‌جمهوری روسیه این را نیز گفت که در هشت سال اخیر، بیش از 200 فروند ناو، ناوچه و کشتی‌های پشتیبانی به نیروی دریایی روسیه تحویل شده است و باید در آینده نیز سفارش های نظامی برای توسعه ناوگان روسیه اجرا شود.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه