ارسال به دیگران پرینت

رئیس فراری نیسان موتورز:

به تمام افرادی که در فرارم نقش داشتند کمک می کنم

کارلوس گون رئیس سابق هیئت مدیره نیسان موتور گفته است به تمام آنهایی که مقدمات فرارش از ژاپن به لبنان را فراهم کردند کمک می کند اما اطلاعاتی در مورد اینکه چطور فرار کرده ارائه نمی کند چراکه ممکن است جان این افراد را به خطر بیاندازد.

 به تمام افرادی که در فرارم نقش داشتند کمک می کنم

او که اخیرا مصاحبه ای با نشریه عربی العربیه انجام داده از اظهار نظر در مورد اتهاماتش در آمریکا خودداری کرد. هفته گذشته تعدادی از بازرسان آمریکایی اعلام کردند که کارلوس گون بالغ بر ۸۶۰ هزار دلار را به شرکتی در این کشور پرداخت کرده تا او را درون جعبه یک آلت موسیقی پنهان کنند و از ژاپن خارج نمایند.

مایکل تیلور ۵۹ ساله از کارکنان سابق شرکتی به نام Green Beret که متخصص امنیت شخصی است با همراهی پسرش پیتر تیلور ۲۷ ساله هم اکنون به اتهام کمک به کارلوس گون برای فرار به لبنان از سوی مقامات ژاپن تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

در نوامبر سال ۲۰۱۸ (حدودا دو سال پیش) آقای گون دستگیر و به زندان طولانی مدت محکوم شد. او بعد از دستگیری با قرار وثیقه ۱.۵ میلیارد ینی (معادل ۱۴ میلیون دلار) به صورت موقت از زندان آزاد شد.

کارلوس گون

در ۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ رئیس سابق نیسان موتورز به بیروت پایتخت لبنان گریخت و تصویری از خود منتشر کرد. وقتی از او خواسته شد در مورد تیلورها  (که هم اکنون در بازداشت دولت آمریکا به سر می برند) و دیگر افرادی که در فرارش نقش داشتند صحبت کند، گون از نام بردن افراد امتناع کرد و در عوض گفت قسم خورده است نام کسی را فاش نکند و جزئیات فرارش از ژاپن به لبنان را مطرح نکند زیرا اظهاراتش میتواند جان افرادی که به او کمک کرده اند را به خطر بیاندازد.

خبرنگاران از کارلوس گون سوال کردند که آیا به آنهایی که در فرارش نقش داشتند کمک می کند یا خیر که او در پاسخ گفت:

البته! از او سوال شد در مورد آقای تیلور و پسرش چطور که پاسخ داد: شما در مورد دو شخص خاص حرف می زنید و من در این باره اظهار نظر نمی کنم. با این حال هم اکنون به تمام آدمهایی که کنارم بودند تا جایی که بتوانم کمک می کنم؛ هم از نظر مالی و هم از روش دیگری که بتوانم!

کل نقشه فرار از خودم بود اما برای این کار به اطلاعات و کمک دیگران نیاز داشتم. ابدا حاضر نیستم این افراد را وارد ماجرا کنم.

همانطور که اشاره کردیم کارلوس گون با پنهان شدن درون جعبه یک آلت موسیقی توانست از ژاپن خارج شود و به لبنان بگریزد. گون که شهروندی لبنان، برزیل و فرانسه را دارد گفته است تنها کشوری که کنارم ایستاد لبنان بود. آنها در این قضیه مداخله کردند و از دولت ژاپن پرسیدند که چرا با من چنین کاری را می کنند.

کارلوس گون

او در ادامه گفت:

وقتی به لبنان رسیده ژاپن از دولت این کشور درخواست کرد که من را پس بدهند. لبنان نیز پذیرفت در صورتی که جزئیات پرونده ام را دریافت کند با استردادم به ژاپن موافقت می کند اما در شش ماه گذشته ژاپن هیچ سندی ارسال نکرده است.

اوایل این ماه دادگاهی در ترکیه موافقت خود با آزادی چهار خلبان و مقامات یک ایرلاین خصوصی از زندان را که در پرونده آقای گون دخیل بوده اند صادر کرد. گون از سوی دولت ژاپن به فرار مالیاتی گسترده و فساد مالی متهم شده است.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه