ارسال به دیگران پرینت

بایدن بدترین دشمن ترامپ.

«الیور سالت»نوشت: اما انتخابات ۲۰۲۰، مانند انتخابات ۲۰۱۶ نیست. رقیب ترامپ نیز هیلاری کلینتون نیست بلکه جو بایدن است و «الکترال کالج» آمریکا نیز بایدن را جذاب‌تر از کلینتون می‌داند اما در عین حال بسیاری نیز از او نفرت دارند. بایدن بدترین دشمن ترامپ است.

 بایدن بدترین دشمن ترامپ.

 خبرگزاری آلمانی در یادداشتی به قلم «الیور سالت» خبرنگار این خبرگزاری در واشنگتن در مورد وضعیت کنونی آمریکا اظهار تأسف کرد. 

الیور سالت در این یادداشت، نوشت همزمان که ایالات متحده روز استقلال خود را (روز گذشته) گرامی داشت، این کشور شاهد افزایش مبتلایان به کرونا بود و میزان محبوبیت ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور نیز رو به افول است. 

در این یادداشت آمده است، درخشش این ملت (آمریکا) در حال کمرنگ شدن است. به آزادی مطبوعات (در این کشور) ضربه خورده و دموکراسی نیز تهدید می‌شود. بیماری همه‌گیر (کرونا) که اگر اراده‌ای در کار بود بهتر می‌توانست مدیریت شود، روزانه ده‌ها و هزاران نفر را مبتلا می‌کند.

در این یادداشت نوشت، این کشور هفته‌ها درگیر ناآرامی‌های مدنی به دلیل قتل یک سیاهپوست به دست یک مأمور پلیس بود که رئیس‌جمهور آن به جای اینکه در جست‌وجوی وحدت و صلح باشد نفرت (مردم) و خشونت‌ را برانگیخت.

نویسنده در این یادداشت آورده است، میزان محبوبیت دونالد ترامپ کاهش یافته است. ترامپ این میزان نارضایتی‌ را کسب کرده و خود او به تنهایی مسئول این اوضاع است. این نخستین باری است که ظاهراً ترامپ به صورت جدی برای ریاست نامنظم خود هزینه می‌پردازد اما تا زمان انتخابات هنوز چند ماهی مانده است. 

این خبرگزاری آلمانی نوشته، زمانی که دونالد ترامپ به این شغل ورود کرد (دفتر ریاست‌جمهوری) محبوب نبود و اکنون نیز محبوب نبودن او بیشتر شده است. بیشتر نظرسنجی‌های انجام شده میزان محبوبیت ترامپ را حدود ۴۰ درصد نشان می‌دهند. 

نویسنده همچنین نوشت، ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ اکثر مواقع از هیلاری کلینتون عقب بود و در نهایت بحث‌ها و جدل‌ها در مورد ایمیل‌های کلینتون موجب شد که او یک شکست غیرمنتظره را متحمل شود.

سالت نوشت، اما انتخابات ۲۰۲۰، مانند انتخابات ۲۰۱۶ نیست. رقیب ترامپ نیز هیلاری کلینتون نیست بلکه جو بایدن است و «الکترال کالج» آمریکا نیز بایدن را جذاب‌تر از کلینتون می‌داند اما در عین حال بسیاری نیز از او نفرت دارند. بایدن بدترین دشمن ترامپ است. 

در ادامه نوشت، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بایدن تصمیم گرفت اقدامی انجام ندهد. ظاهراً رویکرد او این بود که مزاحم اقدام ترامپ برای تخریب آبروی خود نشود. 

با این حال، هرچه زمان به انتخابات نزدیک‌تر می‌شود، فشار بر معاون ۷۸ ساله رئیس‌جمهور پیشین (آمریکا) بیشتر می‌شود تا از زیر‌زمین خود خارج و پیگیر مبارزات انتخاباتی خود شود. این بیماری همه‌گیر دلیلی موثقی برای حضور کمرنگ بود اما این سبک مجهولانه در این مبارزات دیگر کارساز نیست. 

نویسنده این یادداشت در پایان با اشاره به اینکه ترامپ اشتیاق زیادی به مناظرات تلویزیونی دارد نوشت، تیم منتخب ترامپ با حملات خود علیه بایدن در رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون در چند ایالت مهم، قبلاً خود را گرم کرده است و رئیس‌جمهور آمریکا نیز به دنبال یک جنبه‌ به‌خصوص در این مبارزه خواهد بود و آن مناظرات تلویزیونی است. ترامپ قادر بود در این عرصه در سال ۲۰۱۶ در مقابل هیلاری کلنتون چرب‌زبانی کند، اما تصور اینکه بایدن چگونه زبان خود را در برابر رئیس‌جمهور کنونی حفظ کند سخت است.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه