ارسال به دیگران پرینت

خودکشی | مقایسه 2 رفتار طبری و قاضی منصوری

گرچه هنوز اطلاع دقیق و معتبری در باره علت مرگ قاضی منصوری منتشر نشده است ولی با فرض این که خودکشی باشد؛ بد نیست رفتار او را با رفتار طبری مقایسه کرد.

 خودکشی | مقایسه 2 رفتار طبری و قاضی منصوری

بد نیست رفتار او را با رفتار طبری مقایسه کرد. دو رفتاری که در دو قطب متضاد قرار دارند. طبری بشکل عحیبی تهاجمی و حتی طلبکارانه از خود دفاع می‌کند در حالی که هر مخاطبی می‌داند او خلاف می‌گوید. او حتی خواهان قدردانی از خدماتش هم هست و وکلیلش می‌گوید به اندازه سرسوزنی تخلف نکرده است!!

این رفتار، شرم از ارتکاب جرم را به سخره گرفته است. این خیلی خطرناک‌است و دادگاه باید مجازات احتمالی خود را متناسب با این رفتار متهم کند.

در نقطه مقابل با فرض خودکشی ارادی قاضی منصوری باید رفتارش را نقطه مثبتی تلقی کرد. این که هنوز کسانی هستند که از رفتار زشت و مجرمانه خود درکی دارند که حاضر به تحمل تبعات آن نیستند و با خودکشی؛ خود را از این وضع رهایی می‌بخشند.

 

در یک جامعه سالم دیدن دفاعیاتی از نوع طبری رایج نیست. بیشتر رفتار قاضی منصوری قابل مشاهده است. حیف که در ایران رفتار طبری‌ها متداول است زیرا قبح ارتکاب این رفتارها ریخته است و دفاع از ارتکاب جرم یا تغییر معنای ان؛ به نوعی زرنگی و شجاعت محسوب می‌شود. این یعنی بنیان‌های اخلاقی جامعه دچار بحران جدی شده است.

 

منبع : شهر آرا نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا که هنوز معلوم نیست داستان چیه اونوقت از خودکشی طرف تعریف و تمجید میکنند بذارید کمیسر مولدووان یه تحقیقی بکنه با هرکول پوارو یه مشورتی داشته باشه ببینیم اصلا خودکشیه یا نه که اگرم باشه معلوم نیست از روی پشیمانی باشه بزرگوار گارد آهنین رو فراموش نکنید .....

    • ناشناس ارسالی در

      بد نیست یک توجه حتی کوچک به دروغگویی و ریاکاری ایشون در پیام اعلام برگشت ایشان به ایران هم داشتید!

    • عباس ارسالی در

      ای تف به طبری

    • ناشناس ارسالی در

      نمیدانم که نظرات را چطور انتخاب میکنید ودر دید افکار عمومی قرار میدهید . بیاید قبول کنیم که منصوری طبری و ...... های دیگه دوزد و کلاه بردار یا رشوه خوار یا هراسمی دیگر که لازم برای آنها بزاریم بیاید قبول کنیم که نظام خودش مقضر است و همه برمیگردد به خود خود نظام است بس دوزدی وزد بند و ریا کاری ..... در نظام ایران حتی یک نفر..‌.‌ ...نداریم

    • ناشناس ارسالی در

      آفرین به شما که نظرات مردم رو بدون سانسور پخش می کنید! اگه این کارو نکنید رجوع می کنن به سایتای بیگانه! سایتای سانسورچی مردم رو به اون سو می کشند!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه