ارسال به دیگران پرینت

اردوغان به جنگ با شبکه‌های اجتماعی برخاست.

فعالان و مخالفان در ترکیه مدت‌ها برای دور زدن سانسور رسمی از رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برده‌اند و حالا دولت با ارائه یک کتابچه راهنمای جدید برای ایجاد کنترل دیجیتال در کشور می‌خواهد به استفاده از این رسانه‌ها پایان دهد.

اردوغان به جنگ  با شبکه‌های اجتماعی برخاست.

شبکه خبری در گزارشی می‌آورد: در مه سال جاری میلادی دفتر ریاست جمهوری ترکیه "کتابچه ۱۶۱ صفحه‌ای راهنما برای استفاده رسانه‌های اجتماعی"‌را چاپ کرد که شامل استفاده صحیح، درست و امن از پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک می‌شود. فخرالدین آلتون، رئیس ارتباطات و رسانه ریاست جمهوری و مولف این کتابچه می‌گوید: مردم در ترکیه به شدت در دنیای دیجیتالی پیشرفته غرق شده‌اند.

وی می‌افزاید، چنین مشکلاتی باعث شد تا به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه توصیه کند تا کنترل متمرکز دامنه دیجیتال را آغاز کند چون بر این باور است که ابزارهای جدید برای اطمینان از این مساله نیاز است که جنبه‌های مثبت پیشرفت‌های فناوری را از جنبه‌های منفی آن جدا کند.

مخالفان و اعضای رسانه‌ها این کتابچه را ابزاری برای سانسور می‌دانند و نگران هستند که دولت همانطور که بر رسانه‌های سنتی کنترل دارد، با به دست گرفتن کنترل رسانه‌های اجتماعی هم به دنبال گسترش نفوذش بر آنها باشد. منتقدان برای توجیه نگرانی‌های خود به چنین پیام‌هایی اشاره می‌کنند: ما کشوری هستیم که با اطلاعات دستکاری شده از سوی عاملان افکار عمومی مقابله می‌کنیم.

بر اساس این کتابچه، پست‌ها از سوی دفاتر دولتی و وزارتخانه‌ها در رسانه‌های اجتماعی اولویت دارند؛ در دوران بحران، اظهارات و بیانیه‌های رسمی دولت بایستی بیشتر در معرض عموم قرار گیرند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه