ارسال به دیگران پرینت

خشم آمریکایی‌ها از یادداشت نیویورک‌تایمز

یادداشت تام کاتن در نشریه نیویورک‌تایمز و پیشنهاد او برای استقرار ارتش برای سرکوب اعتراضات در آمریکا، موجب خشم مردم این کشور شد.

خشم آمریکایی‌ها از یادداشت نیویورک‌تایمز

به گزارش راشاتودی، موجی از انتقادات تند پس از یادداشت «تام کاتن» سناتور تندروی آمریکایی در روزنامه نیویورک‌تایمز، متوجه او شده است. آمریکایی‌ها حتی این نشریه را هم مورد نقد قرار دادند.

کاتن روز چهارشنبه ذیل مقاله‌ای از دولت فدرال آمریکا خواسته بود تا ارتش را در راستای مقابله و مهار اعتراضات سراسری در آمریکا به کار گیرد. این سناتور آمریکایی طی این یادداشت مدعی شد که گارد ملی و پلیس آمریکا در کنترل اعتراضات موفق نبوده و نتوانسته‌ به اعتراضات اخیر در این کشور پایان دهد.

یکی از واکنش‌های جدی نسبت به این اظهار نظر کاتن مربوط به کاربری بود که وی را نامتعادل‌ترین نومحافظه‌کار جنگ‌طلب در تاریخ کنگره خوانده بود.

هرچند که دونالد ترامپ بارها مردم آمریکا را به استفاده از خشونت و استقرار ارتش برای سرکوب اعتراضات تهدید کرده، مارک اسپر، رئیس پنتاگون طی اظهارنظری تاکید کرد که با این تصمیم ترامپ کاملا مخالف است.

در پی قتل فجیع جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، اعتراضات گسترده‌ای در ایالت‌های آمریکا آغاز شد. پایان نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا از جمله مهمترین مطالبات معترضین در آمریکاست.

با گذشت حدود ۱۰ روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، تمامی ایالت‌های این کشور صحنه تظاهرات به رفتارهای نژادپرستانه پلیس است. حتی موج این اعتراضات به برخی کشورهای دیگر از جمله آلمان، کانادا، یونان، آرژانتین و ... نیز رسیده است.

پلیس برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه